Większość Polaków pozytywnie postrzega technologię PV - wynika z badania Columbus Energy. Respondenci najczęściej wskazują, że fotowoltaika pomaga w ochronie środowiska, transformacji energetycznej, a także pozwala obniżyć rachunki za energię elektryczną.
Fotowoltaika a transformacja energetyczna
Badanie Columbus Energy, przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia br. pokazało, że Polacy dostrzegają rolę fotowoltaiki w ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych oraz transformacji energetycznej kraju. Aż 79 proc. badanych uważa, że fotowoltaika to dobry sposób na ochronę środowiska, 63 proc. twierdzi, że jest to technologia potrzebna do transformacji energetycznej, a 60 proc. sądzi, że pomaga w zwiększeniu bezpieczeństwa energetycznego. Jednocześnie, tylko niewielki procent respondentów deklaruje, że nie zgadza się w tezą, dotyczącą roli fotowoltaiki w ochronie środowiska (7 proc.) oraz transformacji i zwiększeniu bezpieczeństwa energetycznego (9 proc.).
- Jak pokazuje nasze badanie, nastawienie Polaków do zielonej energii zmieniło się w ostatniej dekadzie. Zdecydowana większość dostrzega, że fotowoltaika jest nieodłącznym elementem domowego ekosystemu. To już nie tylko oszczędność i ochrona środowiska, ale też świetna inwestycja kapitału oraz inwestycja w bezpieczeństwo domowe - twierdzi Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy S.A.
Fotowoltaika a oszczędności
Więcej niż połowa badanych dostrzega również ekonomiczne korzyści wynikające z posiadania własnej instalacji fotowoltaicznej. 62 proc. uważa, że PV pomaga w obniżeniu rachunków za energię elektryczną, a 55 proc. twierdzi, że jest dobrym sposobem na zainwestowanie kapitału.
Jak fotowoltaikę postrzegają jej użytkownicy?
Badanie wykazało, że użytkownicy fotowoltaiki częściej niż reszta społeczeństwa dostrzegają zalety tej technologii. 92 proc. osób, które posiada własną instalację PV podkreśla, że ma ona wpływ na ochronę środowiska. 9 na 10 właścicieli PV twierdzi, że fotowoltaika pomaga w obniżeniu rachunków. Z kolei 78 proc. uważa, że fotowoltaika jest dobrym sposobem na transformację energetyczną, a 77 proc. - że zapewnia bezpieczeństwo.
Powyższe informacje to trzecia i ostatnia część wyników badania “Polacy wobec kosztów energii” przeprowadzonego na zlecenie Columbus Energy. Kompletny raport z badania można pobrać na stronie: https://columbusenergy.pl/lp/badanie-ce/
Szczegóły badania:
Badanie postrzegania fotowoltaiki oraz nastrojów i postaw konsumentów dotyczących cen energii elektrycznej i cieplnej.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Columbus Energy S.A. w terminie 2 marca - 6 kwietnia 2022 r. na próbie N = 1031 dorosłych Polaków. Próba badawcza posiada strukturę zbliżoną do reprezentatywnej grupy pełnoletnich konsumentów.
Badanie miało zasięg ogólnopolski i zostało przeprowadzone metodą wywiadu telefonicznego (CATI).
__________
Informacje o Spółce
Columbus Energy S.A. to dostawca usług na rynku nowoczesnej energetyki. Spółka oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu energii odnawialnej dla gospodarstw domowych i biznesu oraz realizuje długoterminowe inwestycje w farmy fotowoltaiczne. Firma wyznacza standardy jakości, stawia na nowoczesną technologię i troszczy się o klienta na wszystkich etapach realizacji. Columbus Energy S.A. jest notowana na rynku NewConnect. Coroczny, dynamiczny wzrost przychodów Spółki plasuje ją wśród największych udziałowców rynku instalacji fotowoltaicznych w Polsce.