Ptak_Waw_CTR_2024

Wino ma przyszłość na Ukrainie?

5 stycznia 2016
Ukraiński dziennik „Ekonomiczeskije Izwiestia” zebrał opinie o aktualnych tendencjach na rynku win i odnotował, że choć Ukraińcy nadal najbardziej lubią piwo i wódkę, to jednak coraz bardziej doceniają wino.

Jak oceniają uczestnicy rynku, w ostatnim czasie na Ukrainie odnotowywany został wzrost poziomu konsumpcji wina. Aż 23% ankietowanych Ukraińców wskazuje na wina wytrawne jako na najczęściej konsumowany alkohol, 18% na wina musujące, a 12% - na wina wzmacniane. Na pierwszym miejscu wśród najczęściej spożywanych przez Ukraińców napojów alkoholowych nadal pozostaje piwo. Dokładnie 45% ankietowanych Ukraińców wskazuje na ten napój alkoholowy, oraz wódka - 45%).

Dyrektor sieci sklepów winiarskich „Polana Ukraina Grup" P. Orła wskazuje, że 95% spożywanych przez Ukraińców win produkowanych jest na Ukrainie, w Gruzji lub Mołdowie. Dyrektor generalny spółki „Markom" I. Grinberg zwraca jednak uwagę na rosnące na Ukrainie zainteresowanie winami zagranicznymi - co roku konsumpcja win zagranicznych na Ukrainie wzrasta o 25-30%, przy czym największym zainteresowaniem cieszą się wina wytrawne. Niemniej jednak według ocen firmy „Markom" coroczna konsumpcja wina na Ukrainie pozostaje nadal niska i nie przekracza siedmiu litrów na osobę (dla porównania w takich krajach jak Francja, Włochy, Hiszpania, Argentyna czy Belgia wskaźnik ten wynosi około 50-60 litrów wina na osobę rocznie).

W celu popularyzacji kultury spożycia wina na Ukrainie w ostatnim czasie coraz szerzej organizowane są różnego rodzaju festiwale i inne przedsięwzięcia ukierunkowane na promocję tego napoju wśród ludności oraz na umożliwienie nawiązania kontaktu między producentami, dystrybutorami i końcowymi konsumentami. Rośnie również zainteresowanie Ukraińców tzw. wycieczkami winnymi, których celem jest zapoznanie konsumentów z technologią produkcji win bezpośrednio na terenie winiarni.

W 2011 r. na Ukrainie wyprodukowano 16 tys. dal wina, z czego wina deserowe i wzmocnione stanowiły nieco więcej niż 6 tys. dal (dla porównania w roku 2010 wskaźnik ten wynosił 11,7 tys. dal), wina wytrawne - 9,5 tys. dal – informuje Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Kijowie.




POWIĄZANE

Obecnie 29,7% konsumentów regularnie kupuje w promocjach 20-40% żywności. Główni...

Zyskuje rynek najmu długoterminowego [RAPORT EFL] Pomimo rozwoju różnych środków...

W październiku odbyło się spotkanie zorganizowane przez Copa-Cogeca, w którym uc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę