Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

UE dofinansuje program promocji polskich przetworów mlecznych w Rosji

3 grudnia 2015
Wśród 20 zatwierdzonych przez Komisję Europejską programów promocji produktów rolnych w UE i w krajach trzecich dwa pochodzą z Polski. Jeden z nich ma promować przetwory mleczne w Rosji i w Chinach.
Budżet zatwierdzonych przez KE programów to ok. 46,5 mln euro, z czego UE sfinansuje ok. 23,3 mln euro - podała Komisja.
KE zatwierdziła dofinansowanie dwóch polskich programów promocji produktów rolnych. Trzyletni program promocji przetworów mlecznych w Chinach i w Rosji ma budżet ponad 1,9 mln euro, z czego UE ma dofinansować ok. 974 tys. euro. Drugi polski program ma promować świeże owoce i warzywa w Chinach i na Bliskim Wschodzie. Jego budżet to ponad 4,9 mln euro, z czego UE sfinansuje połowę. Projekty zgłosiły izby i stowarzyszenia branżowe.
Rosja nie wpuszcza na swój rynek polskiej wieprzowiny ze względu na przypadki afrykańskiego pomoru świń u dzików. Ponadto niedawno Rosjanie w piśmie skierowanym do resortu rolnictwa poprosili o wzmożenie kontroli nad jakością produktów roślinnych. Tydzień temu agencja ITAR-TASS podała, że Rosyjska Federalna Służba Nadzoru Weterynaryjnego i Fitosanitarnego planuje po 10 maja rozmowy z Polską o ewentualnym wprowadzeniu zakazu importu owoców i warzyw ze względu na ich niezadowalający poziom bezpieczeństwa.
Objęte unijnym dofinansowaniem działania to kampanie PR i kampanie promocyjne skupiające się na zaletach produktów pochodzących z UE, zwłaszcza ich jakości, bezpieczeństwie żywnościowym oraz normach higieny i wartości odżywczej.
Wspierane może być też uczestnictwo w targach i kampanie informacyjne m.in. na temat unijnych chronionych oznaczeń geograficznych (CHOG) i gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS), a także akcje szerzenia wiedzy o unijnych systemach kontroli jakości oraz rolnictwa ekologicznego.
UE pokrywa maksymalnie 50 proc. kosztów, do 60 proc. w przypadku propagowania konsumpcji owoców i warzyw przez dzieci lub upowszechniania odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i ostrzegania przed jego nadmiernym spożyciem. Pozostałą kwotę dopłacają organizacje i zrzeszenia branżowe, które organizują promocję, a w pewnych przypadkach również zainteresowane państwa członkowskie.
Roczny budżet UE na współfinansowanie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych i w krajach trzecich wynosi 60 mln euro. Nakłady te mają wzrosnąć do 200 mln euro od 2016 r.



POWIĄZANE

20 listopada 2024 roku, w Warszawie odbyło się VI Posiedzenie Krajowej Rady Izb ...

Minister Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy Witalij Koval oraz Minister Rolnic...

Według stanu na 20 listopada od początku tego miesiąca koleją na Ukrainie przewi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę