Ponad 10 tysięcy uczestników weźmie udział w 800 tysiącach godzin szkoleń i doradztwa w ramach projektu "Turystyka - wspólna sprawa" - przewidują organizatorzy.
Od listopada 2006 rusza trzecia edycja projektu, który ma na celu maksymalne wykorzystanie potencjału polskich regionów - poinformowała PAP Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), pomysłodawca i organizator projektu.
Obecna edycja obejmie województwa lubuskie, łódzkie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie i wielkopolskie. Organizatorzy spodziewają się podobnie dużego zainteresowania jak w dwóch poprzednich edycjach.
Inicjatywa ma służyć rozwojowi turystyki, w regionach uznawanych za mniej atrakcyjne. Przewiduje m.in. szkolenia i doradztwo podnoszące konkurencyjność branży i umiejętności jej pracowników, nawiązywanie współpracy partnerskiej i promocję markowych produktów turystycznych. Projekt ma być odpowiedzią na "niski poziom wykształcenia kadr świadczących usługi oraz brak szerszej współpracy regionalnej" - informuje PARP.
"Turystyka to dla niektórych terenów Polski jedyna szansa rozwoju, ale żeby móc w odpowiedni sposób rozwijać turystykę i tworzyć miejsca pracy, niezbędne jest posiadanie odpowiedniej wiedzy, znajomość języków obcych oraz stworzenie pewnej sieci powiązań, dzięki którym możliwe jest tworzenie kompleksowej oferty" - tłumaczy Anna Świebocka-Nerkowska, Dyrektor Zespołu Rozwoju Zasobów Ludzkich PARP w informacji przesłanej PAP.
Dla przedsiębiorstw szkolenia są częściowo płatne, natomiast przedstawiciele samorządów i organizacji pozarządowych działających w sektorze turystycznym mogą brać w nich udział bezpłatnie.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Więcej informacji, zasady uczestnictwa oraz szczegółowy plan konferencji na stronie projektu pod adresem www.tws.org.pl.