Biogas Poland 2025 950
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Przemysł spożywczy ma przestać reklamować "junk food"

21 stycznia 2005

Przemysł spożywczy w Unii Europejskiej dostał rok na zaprzestanie reklamowania dzieciom "junk food" - bezwartościowego jedzenia - oraz poprawę oznakowania takich produktów. Jeżeli tego nie uczyni z własnej inicjatywy, to Komisja Europejska stworzy regulacje prawne w tym zakresie - poinformował w czwartkowym "Financial Times" komisarz ds. zdrowia i ochrony konsumentów Markos Kyprianu,

Określenie "junk food" obejmuje gotowe, "zapychające" jedzenie, pozbawione wartości odżywczych: hamburgery, parówki, batoniki, chipsy, frytki itp.

Zdaniem komisarza, konieczna była szybka reakcja na problem otyłości, szczególnie wśród młodych Europejczyków. Kyprianu uważa, że dostosowanie się przemysłu spożywczego z własnej woli byłoby najszybszym sposobem poradzenia sobie z tym problemem.

"Sygnały nadchodzące z przemysłu są bardzo zachęcające i pozytywne. Ale jeśli to wezwanie nie da odpowiednich efektów, przejdziemy do legislacji" - powiedział Kyprianu gazecie.

Ponadto KE, przy udziale rządów krajów UE, przemysłu i organizacji zajmujących się zdrowiem, chce wspierać inicjatywy promujące zdrowy styl życia.

Ostatnie badania pokazały, że kondycja zdrowia stała się problemem w całej Europie, a szczególnie na południu Europy, tradycyjnie kojarzonym ze zdrową dietą śródziemnomorską. Dane wskazują, że 36 proc. europejskich dziewięciolatków jest otyłych.

Konfederacja skupiająca producentów żywności i napojów państw Unii, poinformowała, że już współpracuje z KE, nad nowymi propozycjami w sprawie bardziej rygorystycznych reguł reklamowania i oznakowania produktów żywnościowych.

Kyprianu powiedział "FT", że chciałby, aby firmy sprzedające produkty z wysoką zawartością tłuszczu, cukru i soli, poszły za przykładem amerykańskiego koncernu Kraft Foods, który poinformował w ubiegłym tygodniu, iż zaprzestanie reklamowania niektórych swoich produktów dzieciom.

"Chciałbym zobaczyć, że przemysł spożywczy nie prowadzi już akcji reklamowych skierowanych bezpośrednio do dzieci" - powiedział Kyprianu. Komisarz zwrócił się również o wprowadzenie bardziej przejrzystego i zrozumiałego oznakowania produktów spożywczych.


POWIĄZANE

W Pałacu Prezydenckim odbyło się spotkanie ponad 50 przedstawicieli środowisk ro...

Ukraiński rynek zbóż wysyła dziś sprzeczne sygnały. Z jednej strony spadają ceny...

Od 17 września 2025 r. Rosja niemal trzykrotnie podwyższa cło eksportowe na psze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę