Agencja Rynku Rolnego zaprasza organizacje branżowe lub międzybranżowe do składania propozycji programów promocyjnych i/lub informacyjnych.
Organizacje branżowe zrzeszające producentów lub organizacje międzybranżowe zrzeszające producentów, przetwórców i dystrybutorów, reprezentatywne dla określonej branży rolnej, mogą uzyskać dofinansowanie (maksymalnie 80% faktycznie poniesionych kosztów netto) do realizacji programu promocyjnego i/lub informacyjnego. Program ten powinien stanowić spójny zestaw działań z zakresu public relations, reklamy, wdrażanych przez minimum rok, dwa lub trzy lata. Działania te można prowadzić na rynku wewnętrznym UE, a także na rynkach krajów trzecich, prezentując zalety i cechy charakterystyczne produktu.
Produkty i tematy, które mogą być objęte działaniami skierowanymi na rynek wewnętrzny UE:
- świeże owoce i warzywa,
- przetworzone owoce i warzywa,
- włókno lniane,
- żywe rośliny i produkty ogrodnictwa ozdobnego,
- oliwa z oliwek i oliwki stołowe,
- oleje z nasion,
- mleko i przetwory mleczne,
- świeże, schłodzone lub mrożone mięso, wyprodukowane zgodnie ze wspólnotowym lub krajowym systemem jakości,
- oznakowanie jaj przeznaczonych do konsumpcji,
- miód i produkty pszczelarskie,
- wysokiej jakości wina (psr), wina stołowe ze wskazaniem regionu ich pochodzenia,
- znak graficzny dla najbardziej odległych regionów ustanowiony w prawodawstwie rolnym,
- produkty objęte systemami chronionych nazw pochodzenia (ChNP), chronionych oznaczeń geograficznych (ChOG), gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS) lub określeniami jakościowymi stosowanymi fakultatywnie zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1151/2012 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz. U. L 343 z 14.12.2012, s. 1),
- rolnictwo ekologiczne, zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 2092/91 oraz produkty rolnictwa ekologicznego zarejestrowane zgodnie z tym rozporządzeniem,
- mięso baranie.
Produkty, które mogą być objęte ww. działaniami na rynku krajów trzecich:
- świeża, schłodzona lub mrożona wołowina i wieprzowina oraz przetwory spożywcze wytworzone na bazie tych produktów,
- mięso drobiowe wysokiej jakości,
- przetwory mleczne,
- oliwa z oliwek i oliwki stołowe,
- wina stołowe posiadające oznaczenia geograficzne, wina gatunkowe produkowane w określonym regionie (psr),
- napoje spirytusowe z oznaczeniem geograficznym lub o zastrzeżonym, tradycyjnym opisie,
- świeże i przetworzone owoce i warzywa,
- przetwory ze zbóż i ryżu,
- włókno lniane,
- żywe rośliny i produkty ogrodnictwa ozdobnego,
- produkty objęte systemami chronionych nazw pochodzenia (ChNP), chronionych oznaczeń geograficznych (ChOG), gwarantowanych tradycyjnych specjalności (GTS) zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1151/2012 Parlamentu Europejskiego i Rady,
- produkty rolnictwa ekologicznego, zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 2092/91,
- mięso baranie.
Informacja zawiera także listę krajów i obszarów geograficznych, w których można prowadzić działania.
Propozycje programu i wszelkie niezbędne należy przesłać pocztą lub dostarczyć pod adres: Agencja Rynku Rolnego, Kancelaria Ogólna, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa. Ponadto do ww. dokumentów złożonych w formie papierowej, należy dołączyć również formularz zgłoszenia programów promocyjnych współfinansowanych przez UE w formie elektronicznej (tj. na płycie CD lub innym nośniku, np. USB).
Ostateczny termin składania propozycji programów upływa 30 września 2014 roku,
o godz. 16.00.
Przed złożeniem propozycji programu należy zapoznać się z warunkami uczestnictwa w w/w mechanizmie udostępnionymi na stronie internetowej www.arr.gov.pl oraz zarejestrować się w Centralnym Rejestrze Przedsiębiorców Agencji Rynku Rolnego. Szczegółowe informacje zainteresowani mogą uzyskać w Biurze Promocji Żywności, tel. (+48 22) 661 71 11.
9236745
1