Jak podał ,,Puls Biznesu'', zagraniczne browary ratują dynamikę sprzedaży piwa w Wielkiej Brytanii, co jest m.in. zasługą piwa Tyskie, które weszło do grona najpopularniejszych trunków i awansowało do grona dziesięciu najpopularniejszych światowych piw na Wyspach.
Numerem jeden jest francuski Kronenbourg 1664, na drugim miejscu jest Beck's z Niemiec, a potem San Miguel z Hiszpanii. I to światowe piwa, jak donoszą brytyjscy dziennikarze, są motorami wzrostu tamtejszego rynku.
Sprzedaż piwa w Wielkiej Brytanii w 2013 roku wzrosła wartościowo o 3 proc. do 3 mld funtów, a pod względem wolumenu o 1,9 proc. W tym czasie sprzedaż zagranicznych złocistych trunków zwiększyła się odpowiednio o 21,3 i 18,6 proc.
Tyskie, zdaniem tamtejszych ekspertów, zawdzięcza popularność nie tylko polskim emigrantom, ale z powodu spowolnienia gospodarczego ludzie więcej piją w domu niż na mieście, co sprawia, że więcej eksperymentują.
Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej, do której należy marka Tyskie, zapewnia, że siostrzana spółka KP w Wielkiej Brytanii dostrzega potencjał drzemiący w Tyskim, którego sprzedaż rośnie znacznie szybciej niż rynek piwa. Głównymi rynkami, na których KP sprzedaje swoje marki pozostają Niemcy, USA, Kanada i właśnie Wielka Brytania.
Grupa Żywiec, drugi gracz nad Wisłą, deklaruje, że jego piwa trafiają na rynki prawie 40 krajów na świecie. W 2013 r. zwiększyła eksport o 15 proc. Grupa najwięcej eksportuje do Wielkiej Brytanii, Niemiec, USA, Kanady i Irlandii.
W 2013 r. Polska wyeksportowała ponad 2,5 mln hektolitrów piwa, czyli 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Cała krajowa produkcja wyniosła w 2013 roku prawie 39 mln hektolitrów, czyli spadła o ok. 2 proc. pod względem wolumenu.
9054562
1