Jak podała ,,Rzeczpospolita'', wszystko wskazuje na to, że minęła moda na napoje gazowane i słodzone cukrem. Zaczęliśmy sprawdzać, ?ile pijemy kalorii. Szansą dla producentów mogą być innowacje i zwiększanie eksportu.
Początek tego roku nie przyniósł przełomu na rynku napojów bezalkoholowych. Od stycznia do marca 2014 r. Polacy wydali na nie nieco ponad 2,56 mld zł. To o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej - podaje Coca-Cola HBC Polska za firmą badawczą Nielsen. Sprzedaż skurczyła się w tym czasie o 1,2 proc., do około 1,24 mld litrów - podaje "Rz".
Nieco lepiej może być latem, gdy tradycyjnie rośnie popyt. Tym bardziej że będą się wtedy odbywać mistrzostwa świata w piłce nożnej. Generalnie jednak w Polsce napoje mają za sobą lata szybkiego rozwoju. analitycy uważają, że rynek jest już dojrzały pod względem konsumpcji per capita i wobec malejącej populacji trudno się spodziewać, aby łączne spożycie rosło.
Tak jak w poprzednich latach na tle całej branży pozytywnie wypada woda butelkowana. W pierwszych trzech miesiącach tego roku kupiliśmy jej o 2,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na wodę urosły o 3,9 proc. Pierwsze miesiące tego roku przyniosły niewielkie ożywienie w sprzedaży soków i nektarów. Kupiliśmy ich o 1,6 proc. więcej niż przed rokiem. Malała natomiast sprzedaż napojów owocowych. Od stycznia do marca 2014 r. była o 2,6 proc. niższa niż rok wcześniej. Spośród kluczowych kategorii na popularności tracą np. napoje gazowane. W I kwartale 2014 r. kupiliśmy ich o 5,2 proc. mniej niż przed rokiem.