Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Piwo będzie tańsze?

5 stycznia 2016

Browary zgadzają się na sprzedaż swojego piwa tylko w wybranych dyskontach. Sieci handlowe chcą za to niższych cen, a to wywołuje wojnę pomiędzy największymi producentami złocistego napoju - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

W 2011 roku piwo będzie tańsze - minimum o 5 proc. To efekt wojny cenowej pomiędzy producentami i sieciami handlowymi. Wszystko dlatego, że jeszcze niedawno większość piwa kupowaliśmy w małych sklepach. Dziś coraz częściej po alkohol idziemy do super- czy hipermarketu. Te by jeszcze bardziej zachęcić do kupowania u nich wymuszają na producentach niższe ceny.

Jako przykład gazeta przywołuje Carlsberg Polska. Koncern w zeszłym roku dla swojego piwa Harnaś zmieniła cenę sugerowaną z 2,09 do 1,99. Przełożyło się to na zwiększenie udziału w rynku aż o 2 proc. Teraz na podobny ruch mogą zdecydować się inne browary.

Zdaniem "DGP" nowym trendem jest też nawiązywanie współpracy producentów z dyskontami. Część rezerwuje dla siebie konkretne marki piw. Na przykład należący do Grupy Żywiec Leżajsk kupić możemy już tylko w Biedronce.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę