Jak podaje FAMMU/FAPA, od około pięciu lat w Niemczech notuje się postępujący spadek konsumpcji owoców. W minionym roku Niemcy zakupili około 3,2 mln ton świeżych owoców wobec na przykład 3,6 mln ton w roku 2005.
Ubiegłoroczny spadek zakupów tłumaczony jest wyższymi cenami detalicznymi owoców na tamtejszym rynku, które wynikają z mniejszych zbiorów w roku 2010. Średnio jedno niemieckie gospodarstwo domowe zakupiło o około 900 gram owoców mniej niż w roku 2009 - w sumie było to 81,5 kg owoców.
Łączne wydatki na ten cel w roku 2010 wyniosły niemiecka rodzinę około 127,3 euro czyli o 2% więcej niż w roku 2009. Największym zainteresowaniem w minionym roku cieszyły się jak co roku jabłka z wynikiem zakupów na poziomie 19,5 kg/gospodarstwo domowe oraz banany - 14,7kg, pomarańcze - 9,2 kg i mandarynki - odpowiednio 5 kg na gospodarstwo domowe.
Poza wspomnianymi owocami dużym powodzeniem na rynku niemieckim cieszą się corocznie winogrona, melony, truskawki, nektarynki, gruszki i ananasy. W minionym roku wzrost zakupów odnotowały jedynie jabłka i pomarańcze - po 2,1% wobec roku 2009 oraz o niecałe 7% melony.