POLAGRA FOOD – potencjał polskiej branży spożywczej, nowe możliwości, szanse i wyzwania
21 września 2015
Polska żywność dzięki swojej wysokiej jakości pokonała bariery eksportowe i cieszy się uznaniem zagranicą. Potencjał produkcyjny polskiego sektora spożywczego powoduje, że wciąż potrzebne są działania, które otworzą przed polskimi producentami nowe rynki.
Niewątpliwie miejscem, które stwarza okazję do rozmów z nowymi odbiorcami, również spoza Polski, są poznańskie targi POLAGRA FOOD. Ich formuła od czasu swojej pierwszej edycji przeszła ogromną transformację. Jej celem było dostosowanie wydarzenia do oczekiwań wystawców oraz wypracowanie jak najefektywniejszego sposobu promocji polskiej żywności. Dziś przedstawiciele sektora spożywczego podkreślają, że obecność na targach to nie tylko tradycja, ale także ogromne możliwości promocji polskich wyrobów spożywczych i prezentacji osiągnięć polskiego sektora spożywczego. To narzędzie marketingowe, które pozwala na skuteczne dotarcie zarówno do krajowych odbiorców jak i kupców zagranicznych.
Potencjał targów potwierdza wielkość tegorocznej ekspozycji. Na powierzchni ponad 10 tys. m2 swoją ofertę zaprezentuje kilkaset firm. Dominować będą branża mięsna i mleczarska. Nie zabraknie też sektora przetwórstwa owocowo-warzywnego, które w tym roku przede wszystkim zaprezentuje się w ramach programu „Polska owocowo-warzywna dla każdego”, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Polska Ekologia.
Tegoroczna edycja POLAGRY zaskoczy z pewnością ogromną ilością nowości. Świadczy to o nieustającym rozwoju sektora spożywczego oraz o tym, że jego przedstawiciele bacznie obserwują zmiany w modelu konsumpcyjnym, by zaoferować produkty, które sprostają oczekiwaniom konsumentów.
Podczas targów nie zabraknie też spotkań i dyskusji o zagrożeniach i szansach dla sektora spożywczego. Będą one toczyły się nie tylko na stoiskach wystawców, ale także podczas konferencji i prelekcji. Z pewnością warto będzie dowiedzieć się o tym jakie trendy panują obecnie na rynku ekoproduktów. Opowiedzą o nich eksperci zaproszeni do udziału w konferencji „Żywność EKO - rynek
z trwałym potencjałem czy chwilowa moda?” organizowanej przez redakcję magazynu Biokurier. Nie zabraknie też rozmów o wyzwaniach marketingowych stojących przed przedstawicielami branży,
a o nich będzie mowa podczas szkolenia „Branding na wynos”.