Połączenie Rolimpeksu i Provimi Polska Holding pozwoli powstałej spółce już za trzy lata oszczędzić 19 mln zł rocznie.
Celem fuzji jest, jak poinformował podczas wczorajszej konferencji prasowej zarząd spółki, "zapewnienie długofalowego rozwoju Provimi-Rolimpex".
Władze firmy przekonują, że w wyniku konsolidacji stanie się ona nie tylko największym producentem pasz w Polsce, ale także jednym ze znaczących polskich przedsiębiorstw. Na koniec 2004 roku wspólne przychody spółek wyniosły około 2 miliardy złotych.
Zarząd firmy zapowiada cięcie kosztów. Będzie ono widoczne szczególnie w sferze produkcyjnej i transporcie, a także w administracji, zaopatrzeniu surowcowym, sprzedaży i dystrybucji.
Sprzedaż pasz została podzielona na pięć regionów. Nowe rozwiązania usprawnią obsługę i serwis. Koncern będzie sprzedawał swoje produkty pod markami Provimi, Dobropaszu i Dolpaszu. Zajmie się tym ponad 100 przedstawicieli handlowych i doradców żywieniowych.
Provimi jest międzynarodową spółką, która ma około 7 proc. udziałów w światowej produkcji pasz przemysłowych. Roczne obroty firmy przekraczają 1,5 miliarda euro. Rolimpex był jedną z głównych firm produkcyjno-handlowych w branży rolno-spożywczej w Polsce. Zajmował się przede wszystkim produkcją pasz przemysłowych i premiksów paszowych.
Jeszcze w lutym tego roku Komisja Papierów Wartościowych i Giełd zgodziła się, aby Provimi Holding przekroczył próg 50 procent ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu Rolimpeksu. Miało się to stać do końca tego roku.