Stanisław Solarz, kierownik zespołu marketingu Dolnośląskiej Wytwórni Pasz Dolpasz we Wrocławiu zaprezentował nam na Targach Ferma Świń i Drobiu w Poznaniu najnowsze produkty firmy. Do tej pory firma zdobyła za swoje wyroby wiele prestiżowych nagród i wyróżnień. O wysokiej jakości pasz wrocławskiej wytwórni świadczy Międzynarodowy Certyfikat ISO 9001.
Dolpasz to firma z ponad 50-letnim doświadczeniem na rynku paszowym. W swojej ofercie posiada aż 170 pozycji asortymentowych. Najwyraźniej widać, że to nie wszystko co w dziedzinie mieszanek, koncentratów, superkoncentratów i premiksów firma ma do powiedzenia, bo na poznańskich targach pojawiły się nowości?
Uaktualniliśmy i unowocześniliśmy system żywienia drobiu wodnego. Praktycznie cała nasza oferta dla kaczek i gęsi została zmodyfikowana. Wprowadzone zostały odpowiednie poziomy, uaktualnione do potrzeb ras tego drobiu, obowiązujących obecnie na rynku. Pasze zostały tak dopracowane, by w pełni pokrywały zapotrzebowanie tych ptaków. Proponujemy mieszanki pełnoporcjowe, jak i koncentraty. Hodowcy posiadający własne surowce, np. śruty zbożowe mogą we własnym zakresie przygotować mieszanki na naszych koncentratach. Nowością są także premiksy przeznaczone dla tych którzy mogą we własnym zakresie przygotować mieszanki w swoim gospodarstwie. Są to premiksy dla warchlaków i tuczników. Ale jak podkreślam jest to oferta dla rolników posiadających mieszalniki..
Czy pasze Dolpaszu, podobnie jak innych producentów w kraju, także podrożały w ostatnim tygodniu o 20-30 zł za tonę?
Wprowadziliśmy tą podwyżkę, z tym, że nie zawsze wynosiła ona 20-30 złotych za tonę. U nas były to kwoty niższe i podrożały wybiórczo tylko niektóre asortymenty. Podwyżki dotyczyły tych produktów, do których nie mogliśmy dokładać i zmuszeni byliśmy dokonać korekty.
Dlaczego rosną ceny pasz?
Jest to spowodowane wzrostem ceny surowców. To podstawowa przyczyna, na którą nie mamy wpływu. Kalkulacja kosztów nakazuje dokonać korekty. Pewne produkty lansuje się przez określony czas, ale w pewnym momencie musi dojść do urealnienia cen – nie można produktu dofinansowywać na dłuższą metę. Poza tym kredytujemy część hodowców, co oznacza, ze pewien procent naszych pieniędzy jest wirtualny, zamrożony u odbiorcy.
Dziękuję za rozmowę.