OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Rośnie popularność serów pleśniowych

13 sierpnia 2004

W ostatnich latach wzrosła w naszym kraju konsumpcja sera pleśniowego, chociaż w porównaniu z popularnością sera żółtego jest ona nadal stosunkowo niska. Szacuje się, że spożycie serów z przerostem niebieskiej pleśni nie przekracza 30 g rocznie na statystycznego Polaka.

Tylko w przypadku Spółdzielni Mleczarskiej Lazur – największego w Polsce producenta serów pleśniowych – w minionym roku sprzedaż wzrosła o 12,9 proc. (ilościowo). W innych krajach Unii Europejskiej spożycie tego rodzaju serów jest większe niż u nas. Wynika to przede wszystkim z różnic kulturowych, wyższego standardu życia oraz z tradycji i przyzwyczajeń związanych z konsumpcją. Konkurencja na tym rynku jest również dużo silniejsza.

Konsumentami tego typu produktów są głównie osoby ze średnim i wyższym wykształceniem, świadome ich wysokiej wartości odżywczej i biologicznej. Do nabywców serów pleśniowych zaliczają się również amatorzy nowości rynkowych. Przy zakupie najczęściej zwracają uwagę na markę i specyficzny smak każdego z rodzajów produktów. Sery pleśniowe najlepiej sprzedają się w hiper- i supermarketach, ze względu na dużą rotację klientów oraz częste promocje cenowe i asortymentowe. W handlu tradycyjnym sprzedaż jest niższa. Okresem największego popytu na tego rodzaju produkty są miesiące jesienno-zimowe.


POWIĄZANE

Spółdzielnia Mleczarska Ryki, jeden z wiodących producentów serów dojrzewających...

Przyspieszone tempo wdrażania regulacji CSRD (Corporate Sustainability Reporting...

Małgorzata Cebelińska, Wiceprezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, wzię...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę