Grupa Żywiec sprzedała w ubiegłym roku 10 mln hektolitrów piwa. Tym samym nadal pozostaje liderem polskiego rynku.
"Wynik ten ma dla nas szczególne znaczenie. Jest to najlepszy rezultat w historii branży piwowarskiej w Polsce" - powiedział Krzysztof Rut, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec. W skład Grupy wchodzą browary w Elblągu, Warce, Leżajsku, Żywcu i Cieszynie. A po połączeniu z Brau Union Polska, także browar w Bydgoszczy.
Nie wiadomo jeszcze, ile piwa sprzedała w 2004 roku Kompania Piwowarska, która dotychczas zajmowała drugie miejsce na rynku. Po trzech ubiegłorocznych kwartałach Grupa Żywiec miała 37-procentowy udział w rynku, Kompania Piwowarska - 34-proc., a Carlsberg Okocim - 14-proc. Wyniki Kompanii rosły zwłaszcza w trzecim kwartale (aż o 16 proc. w porównaniu z III kwartałem 2003 r.) ubiegłego roku. Wpływ na taki wynik miała dosyć agresywna kampania reklamowa firmy, której główne browary znajdują się w Poznaniu i Tychach.
Nie ma jeszcze wyników całorocznej sprzedaży branży. Natomiast w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2004 roku polskie browary sprzedały 21,4 mln hl. W całym ubiegłym roku nabywców na polskim rynku znalazło 28 mln hl napoju z pianką. W tym roku eksperci spodziewają się kilkuprocentowej poprawy.