Oczekuje się, że produkcja polskiego mięsa drobiowego wzrośnie w tym roku o 6 % i wywołana jest niskimi cenami pasz, wysoką podażą w eksporcie i rosnąca opłacalnością w przemyśle. Wzrasta także konsumpcja krajowa. W okresie styczeń – wrzesień 2005 roku wzrósł eksport Polskie mięsa drobiowego, a szczególnie wzrósł handel z Państwami Członkowskimi. Wykorzystując obecność w strukturach EU, handel z nowymi Państwami Członkowskimi zwiększył się ponad czterokrotnie do poziomu 17,410 ton z Czechami, Słowacją, Litwą i Węgrami jako głównymi odbiorcami.
Eksport mrożonych elementów kurczaków, a także chłodzonych tuszek był szczególnie znaczący. Eksport do Rosji, tradycyjnego i ważnego rynku skończył się po wprowadzeniu zakazu związanego z certyfikatami weterynaryjnymi w listopadzie ubiegłego roku. Ostatnie dane wskazują, że w sierpniu i wrześniu 2005 Polska wyeksportowała 4,010 ton mrożonych elementów drobiowych do Rosji.
Oczekuje się, że dane handlowe dotycząc IV kwartału roku 2005 wskażą na dalszy wzrost. Przewiduje się, że utrzyma się on w roku 2006 i dotyczyć będzie także eksportu do USA, które zgodziły się zaakceptować mięso drobiowe z polskich zakładów.