Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Dwie promocje

19 grudnia 2008
Dwa największe związki skupiające producentów i przetwórców wołowiny pokłóciły się o prawo do promocji mięsa. Do agencji rynku rolnego wpłynęły dwa konkurencyjne wnioski o dofinansowanie kampanii. Jeśli resort rolnictwa zdecyduje o ich przesłaniu do Brukseli, jest niemal pewne, że Komisja oba projekty odrzuci.
Od kilku lat cała branża mówi o potrzebie promocji wołowiny w Polsce, bo jego spożycie w porównaniu ze średnią europejską wciąż jest niewielkie. Jeszcze w listopadzie hodowcy złożyli odpowiedni wniosek.

Jerzy Wierzbicki, Polskie Zrzeszenie Producentów i Hodowców Bydła Mięsnego: wystąpiliśmy o dofinansowanie akcji promocyjno-informacyjnej 3-letniej. Ta akcja ma na celu zainteresowanie konsumenta tym lepszym mięsem, lepszą wołowiną.

Problem w tym, że niemal w tym samym czasie do agencji wpłynął drugi projekt. Tym razem autorstwa przetwórców, którzy podobnie jak hodowcy, liczą na dofinansowanie z Brukseli.

Witold Choiński, Izba Gospodarcza „Polskie Mięso”: na 3 lata rzędu 8 milionów euro plus wkład własny i te pieniądze przeznaczyć na kampanię informacyjno-promocyjną o mięsie wołowym.

Pewne jest, że Bruksela dofinansuje tylko jedną kampanię. Jeśli resort rolnictwa zdecyduje się na wysłanie do Komisji Europejskiej dwóch konkurujących ze sobą dokumentów – żaden z nich nie znajdzie poparcia unijnych urzędników. Decyzja musi zapaść na początku przyszłego roku, bo uruchomienie kampanii planowane jest z końcem 2009.



POWIĄZANE

Minister Czesław Siekierski spotkał się z przedstawicielami branży spożywczej, k...

W nawiązaniu do publikacji pojawiających się w brytyjskich mediach, z pełną stan...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę