Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Każdą okazję trzeba wykorzystać do wsparcia eksportu

21 lutego 2023
Każdą okazję trzeba wykorzystać do wsparcia eksportu

Amerykańska Służba ds. Rolnictwa Zagranicznego (FAS) Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA), podsumowała swoje działania mające za zadanie promocję i wsparcie aeksportu dla amerykańskich producentów słodyczy. Wykorzystano do tego celu Walentynki i w dniu 14 lutego odbyły się na całym świecie różnego rodzaju targowe spotkania, konferencje, seminaria mające za zadanie promocję amerykańskich producentów słodyczy.

Oczywistym jest, że jak na całym świecie to i w Polsce też. Konsul Generalna USA Erin Nickerson w Krakowie serwowała desery na imprezie, którą zorganizowała dla wystawców pawilonu USA i kluczowych decydentów z sektora hotelarskiego, restauracyjnego i instytucjonalnego południowej Polski w HORECA Kraków.

Czy to może być jakaś dodatkowa wskazówka dla różnych okazji w których można angażować polskie służby dyplomatyczne, ambasady, konsulaty i wykorzystywać fundusze promocji polskiej żywności za granicą? Na pewno tak. Każde działania mają szanse odnosić sukcesy i wspierać polski eksport.

W opublikowanym podsumowaniu i raporcie FAS, jak wykorzystano Walentynki,  z tych wszystkich działań czytamy m.innymi tak:

"Szerzenie miłości na całym świecie dzięki amerykańskiej żywności"

Bez względu na to, gdzie mieszkasz i jakim językiem mówisz, zafundowanie tej wyjątkowej osobie pysznego jedzenia jest uniwersalnym aktem miłości. Jeśli szukasz pomysłów, jak okazać swoją miłość w te Walentynki, nie szukaj dalej. Służba ds. Rolnictwa Zagranicznego (FAS) Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) jest wykwalifikowana i doświadczona w graniu Kupidyna.

Nasz oddany zespół specjalistów ds. żywności promuje miłość do amerykańskiej żywności i składników przez 365 dni w roku w prawie 100 biurach w około 180 krajach. Od Ameryki Południowej po Europę i Azję bawią się w swatki, pomagając zagranicznym nabywcom, importerom i kupującym zakochać się w wysokiej jakości amerykańskiej żywności i składnikach. Ich pełna pasji praca pomaga utrzymać tętno amerykańskiej gospodarki dzięki miliardom dolarów amerykańskiego eksportu produktów rolnych każdego roku.

W 2022 r. ten pyszny, często słodki i dekadencki eksport z USA obejmował:

  • 255,6 miliona dolarów w lodach
  • 707,3 mln USD w produktach cukierniczych (cukierkach).
  • 874,8 miliona dolarów w słodkich produktach piekarniczych i mieszankach
  • 1,9 miliarda dolarów w czekoladzie i produktach kakaowych
  • 1,5 miliarda dolarów na wino i produkty pokrewne

Jak stare powiedzenie, droga do czyjegoś serca prowadzi przez żołądek. FAS jest pasjonatem swojej miłości do amerykańskiej żywności i składników oraz szerzenia tej miłości wśród konsumentów na całym świecie. Oto bliższe spojrzenie na kilka miejsc, w które strzała Kupidyna uderzyła i dopasowała się w raju dla smakoszy dzięki pomocy FAS.

Brazylia

Na wspieranych przez USDA targach ANUFOOD Brazil firma FAS odgrywała rolę swata dla firm sprzedających amerykańskie słodycze i wino. Kupujący marudzili na amerykańską firmę cukierniczą Kizandy, twórcę innowacyjnych cukierków, miętówek i ciasteczek. Po targach produkty Kizandy można teraz znaleźć na półkach sklepowych w Brazylii , w sam raz na Walentynki. Ponadto w ANUFOOD Brazil USDA zorganizowała degustację amerykańskiego wina, aby dopasować eksporterów do nabywców, dystrybutorów i sprzedawców detalicznych w regionie. Wydarzenie pozostawiło uczestnikom uznanie i miłość do wysokiej jakości i wyjątkowych win amerykańskich.

- Nicolas Rubio, dyrektor, USDA Rolnicze Biuro Handlowe (ATO) w Sao Paulo, Brazylia

Chiny

Chińscy konsumenci mieli okazję doświadczyć słodyczy wyprodukowanych w USA cukierków Jelly Belly podczas corocznego wydarzenia Wine and Food Experience w hotelu Hilton Beijing. FAS ATO w Pekinie współpracowało z hotelem przy organizacji wydarzenia, podczas którego klienci mogli zapoznać się z wysokiej jakości amerykańskimi produktami, w tym cukierkami, serem, piwem i winem. Wydarzenie przyciągnęło blisko 1300 zagranicznych kupców, którzy mieli okazję zakochać się w nowej, pysznej amerykańskiej żywności i napojach.

- Lashonda McLeod Harper, dyrektor USDA ATO w Pekinie, Chiny

Niemcy

Targi słodyczy i przekąsek ISM w Kolonii w Niemczech zaoferowały mnóstwo słodyczy dla 15 000 odwiedzających z 96 krajów. Znalezienie smakołyków i słodyczy dla ukochanej nie było problemem w pawilonie amerykańskim, którego gospodarzem było Narodowe Stowarzyszenie Cukierników (NCA), gdzie 30 wystawców oferowało amerykańskie cukierki i wyroby cukiernicze ku uciesze kupujących z całego świata. Konsul generalna Düsseldorfu, Pauline Kao, zatrzymała się nawet, aby sprawdzić wiele odmian i smaków amerykańskich cukierków. Na zakończenie pokazu konsulat USA w Dusseldforf nawiązał współpracę z NCA, aby przekazać pozostałe amerykańskie cukierki lokalnym organizacjom charytatywnym – prawdziwy akt słodyczy!

- Kirsten Luxbacher, attaché ds. rolnictwa, ambasada USA w Berlinie (obejmująca Austrię, Czechy, Niemcy, Węgry, Słowację i Słowenię)

FAS Berlin trafił również na międzynarodową scenę randkową na targach Fruit Logistica Berlin ! Personel z Berlina i Waszyngtonu promował pyszne organiczne daktyle Medjool z Kalifornii na imprezie, która jest jednym z największych na świecie pokazów świeżych produktów. Pokaz przyciągnął 40 700 gości z ponad 130 krajów, a zespół FAS bawił się w swatanie, łącząc zagranicznych nabywców z amerykańskimi eksporterami daktyli. Daktyle Medjool są znane ze swojej pysznej i pobłażliwej słodyczy oraz konsystencji krówki. Czy jesteś gotowy na randkę?

Hanna Khan, specjalista ds. marketingu, FAS Berlin

Japonia

Kiedy jesteś w połowie drogi dookoła świata, może być trudno znaleźć autentyczne amerykańskie ciasteczka z kawałkami czekolady i nowojorski sernik, które wywołają uśmiech i sprawią, że twoje serce zaśpiewa. ATO USDA w Osace połączyło siły z amerykańskimi piekarzami i japońskimi importerami, aby dostarczyć te pyszne amerykańskie słodycze lokalnym konsumentom. Na targach FOODEX Kansai firma ATO Osaka zaprezentowała amerykańskie ciasteczka, ciastka i serniki 4000 japońskim nabywcom, aby zaspokoić ich apetyt na słodycze. ATO Osaka oferowała również produkty na regionalnym festiwalu żywności, w którym uczestniczyło 20 000 japońskich konsumentów. Jako dodatkowy dodatek do pobłażania, serniki były smażone w głębokim tłuszczu i duszone w bitej śmietanie, a ciasteczka z kawałkami czekolady były podawane w formie kanapek jako smores. Mniam!

- Alex Blamberg, dyrektor, USDA ATO, Osaka-Kobe, Japonia

Polska

Wieczór we dwoje lub w grupie nie może obejść się bez deseru! Dlatego Konsul Generalna USA Erin Nickerson w Krakowie serwowała pyszne, przepyszne desery na imprezie, którą zorganizowała dla wystawców pawilonu USA i kluczowych decydentów z sektora hotelarskiego, restauracyjnego i instytucjonalnego południowej Polski w HORECA Kraków. Konsul generalny Nickerson przedstawił lokalnym smakoszom, wpływowym osobom i kupującym smakowite mini tosty z puszystym masłem orzechowym i domowym dżemem truskawkowo-cytrynowym oraz brownie z żelem pomarańczowym, wszystkie wykonane z amerykańskich składników.

- Alicia Hernandez, Radca Regionalny ds. Rolnictwa, Ambasada USA w Warszawie (obsługuje Polskę, Bułgarię, Rumunię, Estonię, Łotwę i Litwę)

Rumunia

FAS Bukareszt nadał wyjątkowy i słodki akcent promowaniu amerykańskiej żywności i składników, organizując DelicioUS Camp, obóz kulinarny pod gwiazdami. Lokalni blogerzy kulinarni, influencerzy i szefowie kuchni zebrali się na 4 dni, aby obozować, gotować i wprowadzać swoje zmysły w niesamowite zapachy i smaki wysokiej jakości amerykańskich składników i potraw. Zakochanie się w składnikach amerykańskiej żywności pod gwiazdami zainspirowało smakoszy do stworzenia pobłażliwego przepisu na amerykańskie bułeczki cynamonowe z orzechami pekan . Przepis został udostępniony online i pobrany przez tysiące w ciągu zaledwie pierwszego tygodnia. Przepis był dziełem miłości i stał się jednym z najbardziej lubianych deserów w okolicy, przyrządzanych z najlepszych amerykańskich składników.

- Andra Nistor, Koordynator Marketingu, Ambasada USA, Bukareszt, Rumunia

Tajwan

Jeśli chodzi o Walentynki, czasami ta wyjątkowa osoba, którą celebrujesz, jest Twoim najbliższym czworonożnym przyjacielem. USDA ATO w Taipei zmieniło lokalną promocję walentynkową, świętując Dzień Miłośnika Zwierząt. Firma ATO Taipei współpracowała z największą siecią sklepów zoologicznych na Tajwanie, promując ponad 100 karm dla zwierząt „słodycze i smakołyki” 13 amerykańskich marek. Amerykańska promocja karmy dla zwierząt domowych na Tajwanie wygenerowała prawie 600 000 USD sprzedaży i pokazała pragnienie i miłość do wysokiej jakości amerykańskiej karmy dla czworonożnych przyjaciół.

— Cleo Fu, specjalista ds. marketingu, ATO, AIT, Tajpej, Tajwan

Tajlandia

Nic tak nie mówi Happy Valentine's Day jak czekolada! W ramach kampanii TastyUSA FAS Bangkok nauczył mieszkańców, jak zrobić szybki, łatwy i pyszny deser walentynkowy – trzyskładnikowy mus czekoladowy z amerykańskich składników. Z pomocą szefa kuchni Tony'ego widzowie otrzymali instrukcje krok po kroku, jak przygotować to klasyczne danie dla ukochanej walentynki, używając amerykańskiej czekolady, soku pomarańczowego i bitej polewy. Wideo walentynkowe podbiło serca mieszkańców i przyciągnęło nowych nabywców oraz miłośników amerykańskiej żywności i składników.

- Kelly Stange, regionalny doradca ds. rolnictwa, Biuro ds. Rolnictwa USDA w Bangkoku w Tajlandii (obejmuje Tajlandię, Mjanmę i Laos)


oprac. e-mk_ppr.pl_źródło: FAS USDA; fot. FAS Poland_1


POWIĄZANE

Integracja ukraińskiego rynku rolnego z Unią Europejską wymaga zwiększenia ogóln...

Według stanu na 21 listopada cukrownie zrzeszone w Krajowym Stowarzyszeniu Produ...

Analizie dotyczącej sytuacji w rolnictwie w 2024 i prognozy krótkookresowejcykli...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę