Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Teraz Polska i Europa

3 listopada 2004

„Gazeta Prawna” zwraca uwagę: Polscy producenci bardzo chętnie umieszczają biało-czerwone znaki, np. „Teraz Polska”, na swych produktach. Wkrótce jednak mogą się one pojawić na francuskim serze czy włoskim winie lub szynce. To tylko kwestia czasu.

Koniec z siermiężnym obrazem Polski. Nasze wejście do Unii Europejskiej zdopingowało do stworzenia nowego wizerunku nie tylko szefów różnych fundacji i instytucji, ale i przedsiębiorców. Trwają intensywne prace nad nową marką dla Polski. Kieruje nimi znany ekspert marketingu narodowego Wally Olins.

Prace postępują szybko naprzód. Angażuje się w nie coraz więcej ludzi i organizacji. Mamy zapewniony patronat Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Gdy zaczynaliśmy, była to prywatna inicjatywa Krajowej Izby Gospodarczej i Instytutu Marki Polskiej. Jednak polskim firmom radziłbym nie czekać i już zadbać o swe interesy – podkreśla Wally Olins.

Wiele naszych przedsiębiorstw przygotowuje się do ekspansji za granicę, planując kampanie reklamowe w krajach Unii Europejskiej. Bardzo pomocne w podbiciu wspólnego już rynku mogą okazać się instytucje przyznające znaki promocyjne i korzystające z publicznych pieniędzy. „Polska Dobra Żywność”, wspierana przez resort rolnictwa, z racji zastrzeżeń Brukseli musiała zmienić nazwę na „Poznaj Dobrą Żywność”. Jej logo nawiązujące do flagi polskiej pozostało niezmienione, ale dziś o laury mogą ubiegać się także firmy i wyroby z całej Unii. Podobnie jest z Fundacją Polskiego Godła Promocyjnego, organizatora konkursu „Teraz Polska”. Jego 15. edycja właśnie się rozpoczęła i do 15 stycznia 2005 r. mogą zgłaszać się wszyscy chętni do udziału w konkursie.

W myśl dyrektyw Komisji Europejskiej rozszerzyliśmy zasady udziału w konkursie na firmy zarejestrowane na terenie krajów członkowskich Unii co najmniej od roku i lokujące swe produkty lub usługi na polskim rynku od 6 miesięcy.

Zagwarantowaliśmy też przejrzystość naszych funduszy, m.in. poprzez zawieranie umów na piśmie ze sponsorami i pełną rachunkowość wszystkich operacji – podkreśla prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, Andrzej Czernek. – Nie chcemy być postrzegani jako instytucja hamująca swobodny przepływ towarów i usług na obszarze UE. Wręcz odwrotnie, bardzo zależy nam, aby produkty i usługi powstające w zjednoczonej Europie były docenione także na polskim rynku. Zaś polskie, wyróżnione godłem „Teraz Polska”, promowane w Europie – dodaje.


POWIĄZANE

Od 10 lutego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmował...

Około 92,6 tys. ton żywności o wartości ponad 265 mln zł trafi w tym roku do org...

Sytuacja na unijnym rynku rolnym nadal jest krytyczna. Potrzeba środków łagodząc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę