Wstąpienie Polski do UE tworzy nowe możliwości rozwoju dla producentów opakowań żywności. Unijne standardy spowodują, iż ilość opakowanej żywności trafiającej na rynek będzie rosła - napisano na stronach "Food Production Daily", publikacji europejskich producentów żywności.
Według publikacji "Euromonitor", na którą powołuje się "Food Production Daily", wartość segmentu pakowanej żywności w Polsce w najbliższych pięciu latach wzrośnie o 14 proc., ponieważ "wymogi członkostwa Polski w UE zmuszają polskich producentów żywności do dużych inwestycji w modernizację procesów produkcji i poprawę jakości".
W tym samym czasie rynek gotowych posiłków wzrośnie o 49 proc. Przyczyni się do tego rozpowszechnienie mikrofalówek. Obecnie takie urządzenie posiada co czwarta rodzina w Polsce.
Główne obszary wzrostu, to - według internetowej publikacji - batoniki złożone ze zdrowych składników bez czekolady, gotowe posiłki wymagające tylko podgrzania i dania z makaronem, które zalewa się wrzątkiem.
Dobre perspektywy ma też przed sobą produkcja plastykowych foremek, które nie topnieją pod wpływem gorąca w mikrofalówce lub piekarniku. To samo spostrzeżenie ma zastosowanie do foremek wykładanych cynkową folią, zwykle używaną przy pakowaniu tzw. suchego dania, często z udziałem makaronu wymagającego tylko zalania wrzątkiem.
Zużycie obu rodzajów opakowań wzrosło w Polsce o 140 proc. w latach 1998-2002 i będzie rosło nadal - ocenia "Food Production Daily".
67 proc. rynku opakowań w Polsce stanowią tzw. opakowania elastyczne, zwłaszcza plastykowe. Sytuacja ta utrzyma się w związku z dobrą perspektywą wzrostu popytu na batoniki o wysokich wartościach odżywczych.