Jak wygląda sytuacja na rynku wędlin w Polsce?
Tomasz Bielesz: - Sytuacja na polskim rynku wędliniarskim jest z roku na rok coraz ciekawsza. Dzieje się tak głównie za sprawą rosnącej świadomości klientów. Polskie społeczeństwo przekonuje się do wędlin wysokojakościowych, coraz większym zainteresowaniem cieszą się produkty z grupy Premium. Konsumenci zdają już sobie sprawę, że lepiej jest kupić „mniej, ale smaczniej”. Niestety ze wzrostem świadomości nie idzie zasobność portfela. Producenci mają więc pole do działania - stworzyć dobry jakościowo wyrób, ale w akceptowanej przez klienta cenie.
Czy uzyskanie certyfikatu, takiego jak QAFP, podnosi konkurencyjność firm?
Tomasz Bielesz: - Z całą pewnością standard QAFP pozwoli nam łatwiej komunikować się z potencjalnymi klientami. A to właśnie oni stanowią o sukcesie firmy. Certyfikat QAFP gwarantuje kupującemu pewność najwyższej jakości wyrobu. Nie wszystkie zakłady w kraju mogą poszczycić się posiadaniem tego certyfikatu. Jednak firmy, które uzyskały znak mogą łatwiej przekonać niezdecydowanych konsumentów do trafnego wyboru mięsa i wędlin o najwyższej jakości i powtarzalnym smaku.
W ofercie mają Państwo 150 gatunków wędlin, wędzonek i wyrobów garmażeryjnych. Ile z nich posiada certyfikat systemu QAFP?
Tomasz Bielesz: - W tej chwili posiadamy certyfikat na 21 produktów wytwarzanych według standardu QAFP, jest to cała gama wędzonek, kiełbasy typu Premium, tj. krakowska czy żywiecka.
Jak wygląda sprzedaż i rozpoznawalność tych wyrobów? Gdzie są one sprzedawane?
Tomasz Bielesz: - Wyroby ze znakiem QAFP sprzedajemy w sieci sklepów firmowych. Pracuje tam wykwalifikowany, zmotywowany personel, który posiada wiedzę i umiejętności w zakresie odpowiedniego wyeksponowania wyrobów QAFP. Sprzedawcy potrafią wyjaśnić, na czym polega różnica pomiędzy wyrobami z certyfikatem systemu, a popularnymi wędlinami bez certyfikatu. Jesteśmy w trakcie wprowadzania tych wyrobów także do sieci hurtowni oraz do sieci handlowych, ale na tym polu czeka nas jeszcze dużo pracy.
Który produkt ze znakiem QAFP z Państwa oferty jest najpopularniejszy?
Tomasz Bielesz: - Dużym powodzeniem cieszy się nasz Kabanos Tradycyjny, zdobywający rynek jako wyrób wytwarzany w oparciu o receptury sprzed 30 lat. Kabanos produkowany jest z wysoko gatunkowej wieprzowiny, na bazie naturalnych przypraw, a standard QAFP jest potwierdzeniem wysokiej jakości tego wyrobu.
Jak przekonałby Pan niezdecydowanych jeszcze konsumentów do wyrobów ZPM Bielesz ze znakiem QAFP?
Tomasz Bielesz: - Budowanie zaufania i świadomości naszych klientów to nieustająca praca na wielu płaszczyznach. Uważam, że ogólnopolskie kampanie reklamowe Systemu Gwarantowanej Jakości QAFP prowadzone przez UPEMI bardzo nam w tym pomagają. Najlepszą reklamą jest jednak sam produkt, po który klienci chętnie wracają.