Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Rozmowa z Tomaszem Bieleszem, prokurentem w Zakładzie Przetwórstwa Mięsnego ,,Jan Bielesz''

3 grudnia 2015

Jak wygląda sytuacja na rynku wędlin w Polsce?

Tomasz Bielesz: - Sytuacja na polskim rynku wędliniarskim jest z roku na rok coraz ciekawsza. Dzieje się tak głównie za sprawą rosnącej świadomości klientów. Polskie społeczeństwo przekonuje się do wędlin wysokojakościowych, coraz większym zainteresowaniem cieszą się produkty z grupy Premium. Konsumenci zdają już sobie sprawę, że lepiej jest kupić „mniej, ale smaczniej”. Niestety ze wzrostem świadomości nie idzie zasobność portfela. Producenci mają więc pole do działania - stworzyć dobry jakościowo wyrób, ale w akceptowanej przez klienta cenie.



Czy uzyskanie certyfikatu, takiego jak QAFP, podnosi konkurencyjność firm?

Tomasz Bielesz: - Z całą pewnością standard QAFP pozwoli nam łatwiej komunikować się z potencjalnymi klientami. A to właśnie oni stanowią o sukcesie firmy. Certyfikat QAFP gwarantuje kupującemu pewność najwyższej jakości wyrobu. Nie wszystkie zakłady w kraju mogą poszczycić się posiadaniem tego certyfikatu. Jednak firmy, które uzyskały znak mogą łatwiej przekonać niezdecydowanych konsumentów do trafnego wyboru mięsa i wędlin o najwyższej jakości i powtarzalnym smaku.



W ofercie mają Państwo 150 gatunków wędlin, wędzonek i wyrobów garmażeryjnych. Ile z nich posiada certyfikat systemu QAFP?

Tomasz Bielesz: - W tej chwili posiadamy certyfikat na 21 produktów wytwarzanych według standardu QAFP, jest to cała gama wędzonek, kiełbasy typu Premium, tj. krakowska czy żywiecka.



Jak wygląda sprzedaż i rozpoznawalność tych wyrobów? Gdzie są one sprzedawane?

Tomasz Bielesz: - Wyroby ze znakiem QAFP sprzedajemy w sieci sklepów firmowych. Pracuje tam wykwalifikowany, zmotywowany personel, który posiada wiedzę i umiejętności w zakresie odpowiedniego wyeksponowania wyrobów QAFP. Sprzedawcy potrafią wyjaśnić, na czym polega różnica pomiędzy wyrobami z certyfikatem systemu, a popularnymi wędlinami bez certyfikatu. Jesteśmy w trakcie wprowadzania tych wyrobów także do sieci hurtowni oraz do sieci handlowych, ale na tym polu czeka nas jeszcze dużo pracy.



Który produkt ze znakiem QAFP z Państwa oferty jest najpopularniejszy?

Tomasz Bielesz: - Dużym powodzeniem cieszy się nasz Kabanos Tradycyjny, zdobywający rynek jako wyrób wytwarzany w oparciu o receptury sprzed 30 lat. Kabanos produkowany jest z wysoko gatunkowej wieprzowiny, na bazie naturalnych przypraw, a standard QAFP jest potwierdzeniem wysokiej jakości tego wyrobu.



Jak przekonałby Pan niezdecydowanych jeszcze konsumentów do wyrobów ZPM Bielesz ze znakiem QAFP?

Tomasz Bielesz: - Budowanie zaufania i świadomości naszych klientów to nieustająca praca na wielu płaszczyznach. Uważam, że ogólnopolskie kampanie reklamowe Systemu Gwarantowanej Jakości QAFP prowadzone przez UPEMI bardzo nam w tym pomagają. Najlepszą reklamą jest jednak sam produkt, po który klienci chętnie wracają.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

ALDI, Carrefour Hipermarket, Dino, TOPAZ, Empik, CCC, Castorama i HEBE to najbar...

Węgry sprawują prezydencję w Radzie do grudnia 2024 r. włącznie a tekst ten będz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę