Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Rozmowa z Jerzym Wierzbickim , prezesem Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego

3 grudnia 2015


Jakie są korzyści z wprowadzenia systemu QMP? ?

Jerzy Wierzbicki: -System daje sprzedawcom detalicznym i konsumentom gwarancję satysfakcji i podstawę do większego zaufania wobec jakości polskiej wołowiny. Mięso QMP jest kruche, soczyste, w wysokim stopniu spełnia oczekiwania konsumenta. Standardy QMP stworzono, by osiągać wyższą jakość handlową polskiej wołowiny niż ta obecnie, powszechnie stosowana na rynku w całym łańcuchu produkcji i przetwórstwa. Znakowanie QMP pozwala podkreślić pochodzenie produktu. Proste logo QMP ma ułatwić klientowi kupno mięsa wyprodukowanego w systemie. Ma dać zaufanie oraz pewność, że oznaczone produkty spełniły surowe kryteria jakości i łatwo je zidentyfikować.

Czy wołowina kulinarna ma swoje miejsce na rynku?

Jerzy Wierzbicki: - Polski konsument jest gotów zapłacić nieco wyższą cenę za mięso wołowe o wysokiej i gwarantowanej jakości kulinarnej. Potwierdzają to wyniki badań i dotychczasowe doświadczenia w sprzedaży wołowiny QMP w warszawskich placówkach Makro Cash & Cary . Szersze wprowadzenie wołowiny kulinarnej QMP na rynek krajowy wymaga jednak długofalowych działań informacyjno-promocyjnych, edukujących przede wszystkim konsumentów, ale także wszystkich biznesowych uczestników łańcucha dostaw. Takie działania są przez nas planowane w 2012 roku. Z jednej strony PZPBM dąży do uruchomienia unijnej kampanii informacyjnej na temat wołowiny QMP, w III kwartale br., a z drugiej strony otwiera się możliwość dofinansowania takich działań prowadzonych zarówno przez producentów wołowiny QMP, jak i przetwórców. Trend stopniowego odchodzenia konsumentów od spożywania wędlin na rzecz mięsa kulinarnego będzie oczywiście wspierał rozwój rynku na mięso wołowe o gwarantowanej jakości QMP. Na rynku mięsa jest miejsce na wołowinę, jednak, żeby przekonać konsumenta do zakupu wołowiny, trzeba mu ją zaoferować w atrakcyjnej formie. Tendencje ładniejszej, atrakcyjnej dla konsumenta ekspozycji mięsa w ladach chłodniczych oraz wzrost zainteresowania mięsem w opakowaniu będą sprzyjać powiększaniu się rynku na wołowinę QMP.

Dlaczego wołowina to produkt wyjątkowy ?

Jerzy Wierzbicki: - Wołowina jest mięsem wyjątkowym - ma wysokie walory odżywcze – daje konsumentowi dużo białka i energii, nie tucząc go jednocześnie, gdyż zawiera mało tłuszczu. Jest źródłem dobrze przyswajalnego żelaza, miedzi oraz przeciwutleniaczy ważnych w profilaktyce nowotworowej. Wołowina jest odporna na praktyki „poprawiania” towaru przed sprzedażą: nastrzykiwania, nadmiernego solenia czy przyprawiania, to mięso maksymalnie naturalne, o wysokich walorach zdrowotnych i odżywczych.

Czy polska wołowina QMP ma szanse ożywić rynek wołowiny w Polsce?

Jerzy Wierzbicki: - To może się udać: pobudzenie i rozwój konsumpcji wołowiny kulinarnej w Polsce , budowa sprawnie działającego łańcucha produkcji i dostaw mięsa wysokiej, certyfikowanej jakości, z którego korzyści odniosą wszyscy jego uczestnicy, zaś konsumenci – satysfakcję z udanego zakupu. Spożycie wołowiny może być przyjemnością. Przekonują o tym doświadczenia innych krajów na świecie, a także obiecujące wyniki badań naukowych i marketingowych dokonywanych w ramach projektu naukowego „Optymalizacja produkcji wołowiny w Polsce zgodnie ze strategią od widelca do zagrody” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.


POWIĄZANE

Tak dobrych wiadomości jak dziś, e-petrol.pl nie miał od roku - z najnowszego ba...

Wystąpienie Charles'a Michela podczas otwartej debaty w Radzie Bezpieczeństwa ON...

W miniony weekend każda osoba, która zamówiła na dowolnej stacji ORLEN kawę lub ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę