Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Rozmowa z Jerzym Wierzbickim , prezesem Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego

3 grudnia 2015


Jakie są korzyści z wprowadzenia systemu QMP? ?

Jerzy Wierzbicki: -System daje sprzedawcom detalicznym i konsumentom gwarancję satysfakcji i podstawę do większego zaufania wobec jakości polskiej wołowiny. Mięso QMP jest kruche, soczyste, w wysokim stopniu spełnia oczekiwania konsumenta. Standardy QMP stworzono, by osiągać wyższą jakość handlową polskiej wołowiny niż ta obecnie, powszechnie stosowana na rynku w całym łańcuchu produkcji i przetwórstwa. Znakowanie QMP pozwala podkreślić pochodzenie produktu. Proste logo QMP ma ułatwić klientowi kupno mięsa wyprodukowanego w systemie. Ma dać zaufanie oraz pewność, że oznaczone produkty spełniły surowe kryteria jakości i łatwo je zidentyfikować.

Czy wołowina kulinarna ma swoje miejsce na rynku?

Jerzy Wierzbicki: - Polski konsument jest gotów zapłacić nieco wyższą cenę za mięso wołowe o wysokiej i gwarantowanej jakości kulinarnej. Potwierdzają to wyniki badań i dotychczasowe doświadczenia w sprzedaży wołowiny QMP w warszawskich placówkach Makro Cash & Cary . Szersze wprowadzenie wołowiny kulinarnej QMP na rynek krajowy wymaga jednak długofalowych działań informacyjno-promocyjnych, edukujących przede wszystkim konsumentów, ale także wszystkich biznesowych uczestników łańcucha dostaw. Takie działania są przez nas planowane w 2012 roku. Z jednej strony PZPBM dąży do uruchomienia unijnej kampanii informacyjnej na temat wołowiny QMP, w III kwartale br., a z drugiej strony otwiera się możliwość dofinansowania takich działań prowadzonych zarówno przez producentów wołowiny QMP, jak i przetwórców. Trend stopniowego odchodzenia konsumentów od spożywania wędlin na rzecz mięsa kulinarnego będzie oczywiście wspierał rozwój rynku na mięso wołowe o gwarantowanej jakości QMP. Na rynku mięsa jest miejsce na wołowinę, jednak, żeby przekonać konsumenta do zakupu wołowiny, trzeba mu ją zaoferować w atrakcyjnej formie. Tendencje ładniejszej, atrakcyjnej dla konsumenta ekspozycji mięsa w ladach chłodniczych oraz wzrost zainteresowania mięsem w opakowaniu będą sprzyjać powiększaniu się rynku na wołowinę QMP.

Dlaczego wołowina to produkt wyjątkowy ?

Jerzy Wierzbicki: - Wołowina jest mięsem wyjątkowym - ma wysokie walory odżywcze – daje konsumentowi dużo białka i energii, nie tucząc go jednocześnie, gdyż zawiera mało tłuszczu. Jest źródłem dobrze przyswajalnego żelaza, miedzi oraz przeciwutleniaczy ważnych w profilaktyce nowotworowej. Wołowina jest odporna na praktyki „poprawiania” towaru przed sprzedażą: nastrzykiwania, nadmiernego solenia czy przyprawiania, to mięso maksymalnie naturalne, o wysokich walorach zdrowotnych i odżywczych.

Czy polska wołowina QMP ma szanse ożywić rynek wołowiny w Polsce?

Jerzy Wierzbicki: - To może się udać: pobudzenie i rozwój konsumpcji wołowiny kulinarnej w Polsce , budowa sprawnie działającego łańcucha produkcji i dostaw mięsa wysokiej, certyfikowanej jakości, z którego korzyści odniosą wszyscy jego uczestnicy, zaś konsumenci – satysfakcję z udanego zakupu. Spożycie wołowiny może być przyjemnością. Przekonują o tym doświadczenia innych krajów na świecie, a także obiecujące wyniki badań naukowych i marketingowych dokonywanych w ramach projektu naukowego „Optymalizacja produkcji wołowiny w Polsce zgodnie ze strategią od widelca do zagrody” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

ALDI, Carrefour Hipermarket, Dino, TOPAZ, Empik, CCC, Castorama i HEBE to najbar...

Węgry sprawują prezydencję w Radzie do grudnia 2024 r. włącznie a tekst ten będz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę