Fundacja Wspierania Komunikacji Marketingowej – Ad Rem powstała w roku 2002, by pomóc w realizacji projektów, które nie powinny być prowadzone, jako działalność gospodarcza. Fundatorami są Nina Kowalewska i Leszek Popowicz. Oboje Fundatorzy od 11 lat zajmują się marketingiem i prowadzą własne firmy. Fundacja zajmuje się kilkoma projektami:
2. Skąd pomysł takiej niezwykłej inicjatywy jaką jest promocja jabłka na symbol narodowego sukcesu?
Kiedy myślimy o tym czym Polska mogłaby się poszczycić i z czego moglibyśmy uczynić symbol narodowego sukcesu, trudno jest o jednoznaczną odpowiedź. Polska nie jest utożsamiana z żadnym konkretnym produktem. Jest natomiast postrzegana jako kraj rolniczy. Można uczynić z tego nasz atut i wykorzystać jabłko, którego jesteśmy wielkim producentem, do wsparcia wizerunku Polski w świecie. Chcemy, by w wyniku naszej akcji Polska była postrzegana, jako kraj wspaniałych owoców i żywności ekologicznej.
3. Dlaczego jabłko a nie np. ziemniak nie mniej popularny w Polsce?
Oczywiście Polska jest potęgą ziemniaczaną. Jednak gdy szukaliśmy symbolu, który miałby się stać symbolem narodowego sukcesu, stwierdziliśmy, że jabłko jest znacznie bardziej nośnym symbolem niż ziemniak. Od Raju po Nowy Jork – jabłko kojarzy się dobrze, jest atrakcyjnym symbolem.
4. Komu ma służyć promocja jabłka?
Beneficjentami projektu są wszyscy producenci i przetwórcy jabłek i innych owoców. Jabłko jest symbolem, zaproszeniem do rozmów, a projekty będą się ładnie spinać gdy we wrześniu zaprosimy do Polski najważniejszych przetwórców z Europy, by pokazać im możliwości inwestycyjne w Polsce w branżę owocową.
Dziękuję za rozmowę