Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Rozmawialiśmy z Niną Kowalewską, prezesem zarządu Ad Rem Fundacja Wspierania Komunikacji Marketingowej

11 kwietnia 2003
1. Proszę przybliżyć nam Fundację Wspierania Komunikacji Marketingowej

Fundacja Wspierania Komunikacji Marketingowej – Ad Rem powstała w roku 2002, by pomóc w realizacji projektów, które nie powinny być prowadzone, jako działalność gospodarcza. Fundatorami są Nina Kowalewska i Leszek Popowicz. Oboje Fundatorzy od 11 lat zajmują się marketingiem i prowadzą własne firmy. Fundacja zajmuje się kilkoma projektami:

  • projekt marketingu narodowego – Złota Polska Jabłoń
  • projekt Kocham Kino – propagujący i umożliwiający najuboższym chodzenie do kina
  • projekt Etyka w Biznesie – wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu
  • projekt 70-lecie Koziołka Matołka – dla Ministra Kultury RP 

2. Skąd pomysł takiej niezwykłej inicjatywy jaką jest promocja jabłka na symbol narodowego sukcesu?

Kiedy myślimy o tym czym Polska mogłaby się poszczycić i z czego moglibyśmy uczynić symbol narodowego sukcesu, trudno jest o jednoznaczną odpowiedź. Polska nie jest utożsamiana z żadnym konkretnym produktem. Jest natomiast postrzegana jako kraj rolniczy. Można uczynić z tego nasz atut i wykorzystać jabłko, którego jesteśmy wielkim producentem, do wsparcia wizerunku Polski w świecie. Chcemy, by w wyniku naszej akcji Polska była postrzegana, jako kraj wspaniałych owoców i żywności ekologicznej.

3. Dlaczego jabłko a nie np. ziemniak nie mniej popularny w Polsce?

Oczywiście Polska jest potęgą ziemniaczaną. Jednak gdy szukaliśmy symbolu, który miałby się stać symbolem narodowego sukcesu, stwierdziliśmy, że jabłko jest znacznie bardziej nośnym symbolem niż ziemniak. Od Raju po Nowy Jork – jabłko kojarzy się dobrze, jest atrakcyjnym symbolem.

4. Komu ma służyć promocja jabłka?

Beneficjentami projektu są wszyscy producenci i przetwórcy jabłek i innych owoców. Jabłko jest symbolem, zaproszeniem do rozmów,  a projekty będą się ładnie spinać gdy we wrześniu zaprosimy do Polski najważniejszych przetwórców z Europy, by pokazać im możliwości inwestycyjne w Polsce w branżę owocową.

 Dziękuję za rozmowę

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

ALDI, Carrefour Hipermarket, Dino, TOPAZ, Empik, CCC, Castorama i HEBE to najbar...

Węgry sprawują prezydencję w Radzie do grudnia 2024 r. włącznie a tekst ten będz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę