Kampania „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” zdobywa kolejne wyróżnienia
22 maja 2015
Kampania „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” została nagrodzona po raz kolejny. 19 maja projekt zdobył statuetkę w konkursie Kampania Społeczna Roku 2014. Jury doceniło pozytywne, nie epatujące strachem i nieschematyczne podejście do problemu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. To już 7 wyróżnienie dla Fundacji PZU za tę kampanię.
Tylko w 2015 roku „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” zdobyła 5 nagród na najważniejszych konkursach branżowych. W maju br. Klub Twórców Reklamy docenił kampanię, przyznając 3 wyróżnienia: złoto w kategorii „Kampania” oraz dwa brązy w kategorii „Film” i „Media”. KTR to największy konkurs branży reklamowej. Nagradzane są w nim najciekawsze i najbardziej kreatywne projekty.
W styczniu kampania została także doceniona w międzynarodowym konkursie Magellan Awards 2014. Projekt zdobył platynowego Magellana w kategorii komunikacji korporacyjnej oraz tytuł najbardziej angażującej kampanii roku. Dodatkowo, kampania znalazła się na 2. miejscu zestawienia „Best 25” wyróżniającym 25 najlepszych kampanii 2014 roku. Magellan Awards to konkurs branży marketingowej organizowany przez League of American Communications Professionals. Celem konkursu jest promowanie najwyższych standardów w dziedzinie komunikacji marketingowej.
Koniec 2014 roku też obfitował w zwycięstwa na konkursach branży reklamowej. W listopadzie 2014 „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” została doceniona przez Jury Mixx Awards otrzymując wyróżnienie w kategorii kampania wizerunkowa. W październiku 2014, podczas 21. „Golden Drum Festival” w słoweńskim Portoroz, kampania PZU otrzymała złotą statuetkę w kategorii zintegrowana kampania komunikacyjna pokonując projekty z kilkunastu krajów Europy.
Kampania społeczna „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” oparta jest na pozytywnym przekazie i dotyczy przeciwdziałania negatywnym zachowaniom na drodze oraz wypadkom drogowym. Realizowana była od lipca do grudnia 2014 r. Symbol kampanii to niebieskie serce, które ma przypominać kierowcom, aby jechali bezpiecznie. Na potrzeby kampanii wyprodukowanych zostało 3 mln serc z hasłem „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Serca dystrybuowane były we wszystkich placówkach i oddziałach PZU, na autostradzie A2, a także podczas działań edukacyjnych policji. Organizatorem kampanii jest Fundacja PZU, a za realizację działań odpowiadały wspólnie Agencja VML Poland i On Board PR.