MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Do 30 września trwa etap zgłoszeń do „Mistrzostw Młodych Kucharzy”

27 sierpnia 2015
Warszawa, 26 sierpnia 2015 – Do 30 września można zgłosić swój udział w konkursie kulinarnym „Mistrzostwa Młodych Kucharzy” organizowanym przez firmę MAKRO Cash & Carry. W rywalizacji mogą wziąć udział dwuosobowe zespoły ze szkół gastronomicznych z całej Polski. Najlepsi spotkają się w wielkim finale w Warszawie, gdzie zaprezentują się przed międzynarodowym jury.

„Mistrzostwa Młodych Kucharzy” stanowią kontynuację ogólnopolskiego konkursu „Zgotuj Sobie Sukces“, od sześciu lat organizowanego przez firmę MAKRO. Mistrzostwa skierowane są do uczniów szkół o profilu gastronomicznym. Celem rywalizacji jest promocja młodych kucharzy, rozwój ich kompetencji oraz umożliwienie zaprezentowania się przed międzynarodowym jury, którego członkowie należą do Światowego Stowarzyszenia Kucharzy. Zwycięzcy mają również możliwość dołączenia do kulinarnej Polskiej Reprezentacji Juniorów oraz uczestniczenia w prestiżowych międzynarodowych konkursach m.in. Kulinarnym Pucharze Świata w Luxemburgu. Dodatkowo, po raz pierwszy w ramach „Mistrzostw Młodych Kucharzy” promowane będą polskie produkty regionalne.

Podobnie, jak w latach poprzednich, konkurs podzielony jest na kilka etapów. W każdym z nich młodzi kucharze muszą wykazać się kreatywnością, wyczuciem smaku i estetyką wykonania. Poziom rywalizacji z roku na rok jest coraz wyższy. Uczniowie szkół gastronomicznych wiedzą, że zwycięstwo może otworzyć im drzwi do kariery. Receptą na sukces jest solidne przygotowanie i wielomiesięczne ćwiczenia pod okiem opiekunów.

Grzegorz Kazubski, Menedżer Centrum HoReCa MAKRO uważa, że wiedza wyniesiona z dobrej szkoły jest nieodłącznym elementem w karierze na szefa kuchni. Gotowanie jest jak muzyka – aby pięknie grać, trzeba najpierw poznać nuty. Jeśli kucharz ma dobre zaplecze, zna zasady i są one na dobrym poziomie, to później, w kuchni może stać się prawdziwym wirtuozem potraw.

Pierwszym etapem konkursu jest wypełnienie Formularza Zgłoszeniowego (do 30 września br.) dostępnego na stronie internetowej www.makro.pl i www.akademiamakro.pl oraz samodzielne opracowanie przepisu na danie konkursowe (danie główne i deser), będące interpretacją spuścizny kulinarnej regionu, w którym zlokalizowana jest szkoła. W przepisie młodzi kucharze muszą wykorzystać produkty tradycyjne, których lista znajduje się na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi (www.minrol.gov.pl/Jakosc-zywnosci/Produkty-regionalne-i-tradycyjne/Lista-produktow-tradycyjnych). Następnym krokiem jest sfotografowanie przygotowanego dania oraz opisanie go w formie mini eseju. Komisja konkursowa, spośród nadesłanych zgłoszeń, wybierze 24 zespoły. W półfinale uczestników oceniać będzie międzynarodowe jury, które wybierze 12 finałowych zespołów. Wielki finał odbędzie się pod koniec października w Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. Szczegółowe zasady Mistrzostw znajdują się w Regulaminie oraz na stronie www.makro.pl (zakładka „Gazetki i promocje”).

Oprócz prestiżowego tytułu „Mistrzów Młodych Kucharzy” oraz możliwości dołączenia do zespołu kulinarnej Polskiej Reprezentacji Juniorów, laureaci konkursu otrzymają nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. zł. Swoim zwycięstwem zapewnią także nagrodę dla opiekuna – 1,5 tys. zł oraz nagrody rzeczowe o wartości 7 tys. zł dla szkoły. Nagrodą za drugie miejsce jest 6 tys. zł dla laureatów, zaś za trzecie miejsce - 4 tys. zł. oraz nagrody rzeczowe dla szkół (odpowiednio o wartości 5 tys. oraz 2,5 tys.) i bony na zakupy w MAKRO dla nauczycieli (odpowiednio 1 tys. oraz 500 zł).

Wyniki naszego badania „Polska na Talerzu 2015“ pokazują, że zawód kucharza cieszy się prestiżem, aż 54 proc. ankietowanych uznało go za atrakcyjny[1]. Nie dziwi więc większe zainteresowanie młodych ludzi tą profesją. Należy jednak pamiętać, że wzrasta nie tylko atrakcyjność zawodu, ale i wymagania. Klienci oczekują od kucharzy ciągłego doskonalenia swojego warsztatu i podnoszenia kwalifikacji Dlatego początek kariery powinien być dobrze zaplanowany. Konkursy, takie jak „Mistrzostwa Młodych Kucharzy“, są doskonałą okazją do zaprezentowanie swoich kompetencji i wyróżnienie się na tle innych. Często bowiem już na tym etapie otwierają się drzwi do przyszłej kariery zawodowej – podkreśla Grzegorz Kazubski.

Patronat nad konkursem „Mistrzostwa Młodych Kucharzy” objęły: Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego, Agencja Rynku Rolnego oraz Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierników.

***


[1] Raport „Polska na Talerzu” dotyczący zwyczajów gastronomicznych Polaków przygotowano na podstawie badania opinii publicznej, przeprowadzonego w marcu 2015 r. przez IQS na zlecenie MAKRO Cash&Carry, metodą CAWI (wywiadów internetowych) na reprezentatywnej próbie 1000 polskich internautów powyżej 15. roku życia

Informacje o firmie


MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów - Real i Galerii Kaufhof.

POWIĄZANE

Amerykański Departament Rolny (USDA) ogłasza kolejną rundę historycznych inwesty...

Oranżada Hellena Party zachęca do wspólnego celebrowania magicznych chwil i zapr...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę