Decyzją Komisji Europejskiej z dnia 20 kwietnia 2015 r. Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju będzie kontynuować realizację kampanii „Pokochaj olej rzepakowy”.
15 maja 2015
Decyzją Komisji Europejskiej z dnia 20 kwietnia 2015 r. Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju będzie kontynuować realizację kampanii „Pokochaj olej rzepakowy”. Wyróżnienie dla PSPO jest tym większe, że jako jedyna organizacja z terenu UE i jedyna z Polski uzyskaliśmy możliwość realizacji kampanii na rynku polskim w ramach kwietniowej decyzji KE – mówi Ewa Myśliwiec- kierownik projektu. Zgodnie z aktualną polityką Komisja wspiera bardziej promocję artykułów rolno-spożywczych na rynkach krajów trzecich, więc coraz trudniej uzyskać dotację na realizację kampanii w UE - dodaje.
Zatwierdzony budżet projektu „Pokochaj olej rzepakowy” to 1,659 mln euro netto, co w uproszczeniu oznacza wartość kampanii ponad 8 mln zł brutto. Komisja Europejska sfinansuje 50% kosztów, 30% wyłoży Agencja Rynku Rolnego, a pozostałe 20% dołożą firmy członkowskie PSPO. Na ten moment współfinansowanie kampanii potwierdziły już: ZT Kruszwica S.A., Komagra Sp. z o.o. i ZT Bielmar Sp. z o.o.
Program będzie realizowany od dnia podpisania umowy PSPO z ARR, co powinno nastąpić w najbliższych 2 miesiącach. Działania programu zaplanowana na lata 2015- 2018. Oprócz Polski PSPO będzie prowadzić podobną kampanię, choć na mniejszą skalę, również przez 3 lata w Słowacji. Szczegółowe zasady realizacji projektu określa Rozporządzenie KE nr 501/2008.
Organizacją wdrażającą wyłonioną w przetargu latem ubiegłego roku będzie konsorcjum firm: Marketing&Communications Consultants i Media On. M&CC jest grupą konsultantów specjalizujących się w działaniach PR, zaś Media On posiada kompetencje domu mediowego. M&CC posiada również doświadczenie wynikające z realizacji pierwszej edycji kampanii „Pokochaj olej rzepakowy”.
W ramach programu zaplanowano m.in. działania w prasie, telewizji, Internecie i w punktach sprzedaży. Specjalne działania planowane są również do grupy opiniotwórców, w tym m.in. do nauczycieli. Nadzór nad merytorycznym przebiegiem kampanii będzie sprawowała Rada Programowa złożona z ekspertów pod przewodnictwem prof. Krzysztofa Krygiera.
Kierownikiem pierwszej i drugiej edycji projektu „Pokochaj olej rzepakowy” jest Ewa Myśliwiec, zawodowo związana z branżą rzepakową od blisko 13 lat. Ewa Myśliwiec była odpowiedzialna za przygotowanie obu wniosków do ARR i KE, przeprowadzenie kampanii i jej rozliczenie. Zespół projektu aktywnie wspierają też specjaliści z firm członkowskich PSPO.