15 czerwca 2015 roku konsorcjum Budimeksu (95 proc., lider) i Ferrovial Agroman (5 proc.) podpisało z olsztyńskim Oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad umowę na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn – Olsztynek, pododcinek Ostróda Północ – Ostróda Południe w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Umowa ma wartość 1,072 mld zł netto.
Zakres prac obejmuje budowę:
- 9,7- kilometrowego odcinka drogi ekspresowej (początek przed Ostródą, koniec w miejscowości Górka, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy);
- obwodnicy Ostródy – drogi głównej ruchu przyspieszonego, o długości 8,7 km, w ciągu drogi krajowej nr 16 (początek obwodnicy w Ornowie, na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 15, koniec w rejonie węzła Ostróda Południe, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy);
- Ostróda Północ - na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 Ostróda – Łukta – Dobre Miasto (węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne);
- Ostróda Południe - na przecięciu z projektowaną obwodnicą Ostródy (droga krajowa nr 16) oraz istniejącą drogą krajową nr 7/16 w miejscowości Górka, w rejonie istniejącego węzła na przecięciu tych dwóch dróg;
- dróg gospodarczych, serwisowych i zbiorczych;
- 15 obiektów inżynierskich, w tym czterech o szczególnym charakterze:
- most zespolony nad jeziorem Pauzeńskim w ciągu drogi S-7, o długości 343 m, trzyprzęsłowy,
- most – estakada nad rzeką Drwęcą, przechodzący przez rezerwat przyrody oraz nad linią kolejową (w ciągu drogi S-7), o długości 561 m, dziewięcioprzęsłowy,
- wiadukt na skrzyżowaniu dróg nr 7, 16 i 15 zlokalizowany na węźle Ostróda Południe, o długości 80 m,
- wiadukt/most typu extradosed w ciągu drogi S-16, czteroprzęsłowy, o łącznej długości przęseł 677 m,
- trzy mury oporowe monolityczne o wysokościach do 6 m.
- urządzeń ochrony środowiska, kanalizacji deszczowej, oświetlenia;
- przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej.
Na realizację inwestycji Budimex będzie miał 20 miesięcy (bez wliczania okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jest to drugi kontrakt spółki na budowę drogi ekspresowej S7.
W listopadzie ubiegłego roku Budimex podpisał umowę na budowę 9,4 km odcinka tej drogi od Miłomłyna do Ostródy.
Droga ekspresowa S7 ma duże znaczenie dla Polski. Docelowo połączy północne regiony kraju z południowymi oraz aglomeracje: gdańską, warszawską, kielecką i krakowską.
***
Budimex istnieje od ponad 45 lat. Obecnie, jako przedsiębiorstwo infrastrukturalno- usługowe Budimex koncentruje się na rynku polskim. Jako generalny wykonawca firma działa w sektorach infrastruktury: drogowej, kolejowej, lotniskowej; budownictwa kubaturowego, energetycznego, przemysłowego i ekologicznego. Firma stopniowo zwiększa swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami.
Od 1995 roku spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu RESPECT – najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu - Ferrovial. Grupa Budimex zatrudnia ponad 5 tys. osób i współpracuje rocznie z 12 tys. kontrahentów. Do Grupy należą: Budimex Nieruchomości, Mostostal Kraków i Elektromontaż Poznań.
Budimex jest jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie - inicjatywy utworzonej w 2010 r. przez siedmiu największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.
7274885
1