Firma Syngenta 5 marca w hotelu Hilton w Warszawie zorganizowała konferencje prasową w trakcie której przedstawiona została aktualna sytuacja w rolnictwie oraz nowe produkty
Trendy w branży, sytuacja w rolnictwie i nowe produkty Syngenty, które trafią do polskich rolników 2014 roku.
Menedżerowie firmy przedstawili również zmiany w prawie, które istotnie wpływają na rolnictwo, a także serwisy internetowe ułatwiające rolnikom zarządzanie pracami polowymi.
Michał Ciszak, dyrektor generalny Syngenta Polska, omówił globalne wyniki finansowe firmy Syngenta, której zintegrowana sprzedaż w 2013 roku wyniosła 14 mld USD.
Adam Ciaś, dyrektor sprzedaży na Polskę Zachodnią, podsumował zaś miniony rok, który w Polsce upłynął pod znakiem nietypowych warunków pogodowych, spadku cen płodów rolnych i fenomenu kukurydzy.
Dyrektor sprzedaży Syngenta omówił również sytuację polskiego rynku środków ochrony roślin i trzy kluczowe dla firmy Syngenta segmenty – rynek ochrony zbóż, rzepaku i kukurydzy. Syngenta jest niekwestionowanym liderem rynku ochrony kukurydzy dzięki takim produktom jak Lumax, Elumis i Callisto. W segmencie zbóż jest liderem wśród regulatorów wzrostu, wiceliderem rynku fungicydów. Duże udziały w rynku ochrony rzepaku zapewnia Syngencie ugruntowana pozycja herbicydu Colzor Trio, ciągle rosnąca popularność fungicydu i regulatora wzrostu Toprex oraz nowości z 2013 roku – Plenum i Amistar Xtra.
Syngenta przedstawiła podczas konferencji również serwisy internetowe, które firma oferuje swoim klientom.
Agricast to serwis pogodowy, pomocny w zarządzaniu pracami polowymi. Agricast jest najpopularniejszym serwisem firmy Syngenta – w ostatnim roku zanotował wzrost liczby wizyt o 17 proc. (2013 vs. 2012). W wersji podstawowej Agricast oferuje prognozę pogody w interwałach 8-godzinnych na 4 kolejne dni. W wersji rozszerzonej – dostępnej tylko dla członków programu Agriclub – Agricast oferuje poszerzone informacje pogodowe na pięć kolejnych dni, lokalną prognozę skuteczności zabiegów ochrony roślin w interwałach godzinnych, a także prognozę warunków siewu kukurydzy, buraków i rzepaku.
WEED ID to najnowszy serwis w ofercie firmy Syngenta. Aplikacja pomagająca w identyfikacji chwastów jest intuicyjna i łatwa w obsłudze. Dzięki prostemu systemowi pytań i obrazkowych podpowiedzi WEED ID umożliwia rozpoznanie chwastów jedno- i dwuliściennych zaobserwowanych na polu.
Infopole to specjalistyczny serwis monitoringu występowania agrofagów. System działa w oparciu o ponad 20 punktów rozmieszczonych na terenie całej Polski. W okresie od początku do końca wegetacji roślin w punktach monitoringu co tydzień dokonywana jest szczegółowa analiza pól pod kątem nasilenia występowania agrofagów (chorób i szkodników).
„Obserwujemy aż dwustuprocentowy wzrost ruchu pochodzącego z urządzeń mobilnych. Dlatego zdecydowaliśmy o wprowadzeniu pierwszej aplikacji mobilnej, z której rolnicy mogą korzystać na polu. Infopole jest dostępne teraz również w wersji na urządzenia mobilne”, mówiła Dorota Mazurek, menedżer usług marketingowych i programów lojalnościowych w Syngenta.
***
Syngenta jest jedną z wiodących na świecie firm, zatrudniającą w ponad 90 krajach przeszło 28 000 pracowników oddanych wspólnemu celowi: Uwalniamy potencjał roślin. Dzięki światowej klasy badaniom naukowym, globalnemu zasięgowi i zaangażowaniu na rzecz naszych klientów, pomagamy zwiększyć wysokość plonów, chronić środowisko naturalne oraz wpływać na poprawę zdrowia i jakości życia. Więcej informacji na stronie www.syngenta.com.
9466693
1