Mowa o Kilometrach Dobra – corocznej kampanii dobroczynnej, w której udział biorą organizacje pomocowe z całej Polski, zbierając środki na realizację projektów społecznych i wsparcie potrzebujących. W tym roku akcja odbywa się już po raz ósmy. Jak zawsze, kampanię wspiera szereg znanych i lubianych ambasadorów, m.in. Beata Ścibakówna, Wiktoria Gąsiewska i Krzysztof Ibisz.
Kilometry Dobra to kampania społeczna, jednocząca różnorodne organizacje pozarządowe z całej Polski we wspólnym celu, jakim jest zbieranie środków na realizację ich misji. Przez trzy miesiące trwania akcji, każdy uczestnik zbiera fundusze na swój wyznaczony cel społeczny. Ostateczny kształt działań zależy od uczestników, pojawiają się kiermasze rękodzieła, licytacje fantów przekazanych przez sympatyków czy tradycyjne zbiórki do puszek. W ciągu siedmiu dotychczasowych edycji Kilometrów Dobra, do fundacji i stowarzyszeń trafiło ponad 5,7 milionów złotych, dzięki którym zrealizowano 220 projektów społecznych wspierających m.in. osoby chore, niepełnosprawne, czy starsze.
Rywalizacja, w której każdy wygrywa
Tak o idei Kilometrów Dobra mówi pomysłodawca kampanii, Robert Kawałko – Prezes Polskiego Instytutu Filantropii: Kampania integruje i mobilizuje lokalne społeczności w działaniu dla wspólnego dobra. Pragniemy razem zbierać pieniądze dla potrzebujących, zarażać Polskę zapałem do pomagania. Organizacje rywalizują między sobą, próbując zebrać jak największą kwotę na realizację wyznaczonych celów. Element współzawodnictwa mobilizuje do aktywnego działania – każdy uczestnik chce zebrać jak najwięcej środków. Ostatecznie jest to rywalizacja, w której wygrywa każdy, ponieważ wszystkie organizacje zdobywają fundusze na realizację swoich celów i wsparcie podopiecznych.
Trzynastu wspaniałych
Obecnie w kampanii udział bierze trzynaście organizacji z całej Polski. Są to fundacje i stowarzyszenia od lat działające na rzecz potrzebujących, m.in. osób niepełnosprawnych, dzieci z autyzmem, seniorów czy osób potrzebujących wsparcia prawnego i psychologicznego. Uczestnicy różnią się od siebie, ale łączy ich jedno: chęć zmiany świata na lepsze. Do kampanii nadal można dołączać, rekrutacja jest wciąż otwarta.
Tytuł Mistrza Świata Dobroci
W każdej edycji Kilometrów Dobra, organizacji, której uda się osiągnąć najlepszy wynik, przyznawany jest tytuł Mistrza Świata Dobroci. W ubiegłym roku zaszczyt ten przypadł Stowarzyszeniu Pomocy Osobom Niepełnosprawnym i Autystycznym „SPONiA – Węgrów”. Na zakup specjalistycznego sprzętu do rehabilitacji osób niepełnosprawnych Stowarzyszenie zebrało wówczas ponad 77 tysięcy złotych. W tym roku finał akcji przypada na 31 maja. To wtedy poznamy tegorocznego Mistrza Świata Dobroci. Kto nim zostanie, zależy od nas wszystkich – każdy może wesprzeć organizacje biorące udział w akcji poprzez wpłaty na stronie www.kilometrydobra.pl.
Polski Instytut Filantropii
Fundacja, która została powołana do życia, aby zbudować w Polsce kulturę filantropii i wzmocnić solidarność między ludźmi poprzez działania filantropijne i edukacyjne. Organizator kampanii Kilometry Dobra.
Więcej informacji:
www.kilometrydobra.pl
https://www.facebook.com/kilometrydobra
https://www.instagram.com/kilometrydobra/
You Tube – Kilometry Dobra
https://twitter.com/KilometryDobra
Dodatkowych informacji udziela:
Robert Kawałko
Prezes Zarządu Polskiego Instytutu Filantropii
r.kawalko@pif.org.pl
Newseria