Plantatorzy borówki mogą być wzorem. Wspólne działanie producentów to dziś podstawa wszelkiej działalności. Branżowym koordynatorem wielu projektów jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. Wspólnie, razem, możemy więcej niż pojedynczo – Fundacja pokazuje, że współpraca jest możliwa i angażuje w nią kolejnych producentów. Fundacja powstała w 2017 roku aby rozwijać inicjatywę plantatorów, w szczególności zadania edukacyjne mające przybliżyć zdrowotne walory borówki i sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę.
Byłem i jestem pod wrażeniem działalności plantatorów. Wszelkie akcje i działania promocyjne, o których jest naprawdę bardzo głośno, są bardzo profesjonalne. Bezwzględnie, dzięki tym wszystkim działaniom, borówka stała się polskim hitem eksportowym. Zdobywacie też wielu konsumentów w kraju. To było widać szczególnie w minionym sezonie. Współpraca producentów, jakość produktów i odpowiednie podanie owoców na rynek – to wg mnie źródło Waszego sukcesu! Serdeczne gratulacje! Oby każdy następny sezon dla producentów borówki był lepszy
tak skomentował działania producentów borówki Zbigniew Chołyk, prezes grupy Stryjno Sad, szef konsorcjum LubApple.
Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. W tym środowisku nie brakuje osób zaangażowanych. Serdecznie gratuluję. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie
powiedział komentując działania plantatorów borówki dr Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnej Porzeczki.
Więcej o promocji polskiej borówki na stronie www.latozborowkami.pl
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.
Fundacja Promocji Polskiej Borówki