To konsumenci – pośrednio – decydują o tym, jaka żywność znajduje się na sklepowych półkach. A jakie trendy obowiązują obecnie? Jak zauważają producenci, widać szybko rosnące zapotrzebowanie na tzw. żywność „bez” – czyli m.in. bez niezdrowych dodatków, konserwantów i GMO. Polacy chętnie sięgają po certyfikowane produkty, na opakowaniu których znajdują się oznaczenia „Bez GMO” lub „Wyprodukowano bez stosowania GMO” i dlatego coraz więcej firm decyduje się na tego typu produkcję.
Proces certyfikacji, którego efektem jest możliwość umieszczenia na opakowaniu artykułu spożywczego jednego z dwóch oznaczeń potwierdzających, że został on wyprodukowany bez udziału GMO, stanowi bardzo istotną informację dla świadomych konsumentów, poszukujących żywności zdrowej, jak najbardziej naturalnej. Ten znak daje im pewność, że produkt został wytworzony z zachowaniem wszystkich standardów mających na celu wykluczenie genetycznie zmodyfikowanych organizmów. A widać wyraźnie, że z upływem lat żywność modyfikowana genetycznie nie zyskuje zwolenników, przeciwnie – traci ich. Coraz więcej osób obawia się GMO, ich negatywnego wpływu na zdrowie i stara się unikać produktów, które je zawierają. (…)
Kampania „Wolne od GMO” realizowana jest przez Polską Izbę Mleka i sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
Polska Izba Mleka