Ptak_Waw_CTR_2024

Wirtualny pracodawca

22 lipca 2003

Raporty firm analitycznych wskazują, że do 2005 r. w Europie może być już prawie 30 mln pracowników, którzy pracują w domu, wykorzystując Internet. Oznaczać to będzie trzykrotny wzrost w porównaniu z 2000 r.

Prognozy mówią, że do 2005 r. w Stanach Zjednoczonych 54 proc. firm będzie szkoliło swoich pracowników przez Internet. Korzyści e–learningu to przede wszystkim dostęp z dowolnego miejsca na świecie, a ponadto łatwiejszy dostęp dla osób niepełnosprawnych. 

Telepraca polega na wykorzystywaniu nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych i informatycznych do wykonywania pracy na odległość. Pracownik wykonujący swoje obowiązki służbowe nie musi wychodzić z domu, nie traci czasu w korkach ani pieniędzy na benzynę. Jak szacuje Fundacja Fuga Mundi, w Polsce w tym systemie pracuje zaledwie 2 proc. ogółu zatrudnionych. Tymczasem w Finlandii wskaźnik ten wynosi 17 proc., w Szwecji 15 proc., a w Holandii 13 proc. 

Badacze twierdzą, że telepraca może podnieść wydajność pracowników o 15–30 proc. Główne korzyści dla pracodawcy to przede wszystkim optymalizacja zatrudnienia, oszczędności powierzchni biurowej i redukcja zwolnień chorobowych. Zalety, które odczuwa pracownik, to swoboda kształtowania czasu pracy oraz elastyczność miejsca i umowy o pracę.


POWIĄZANE

"Kolejny staż bez szans na pracę, ale lepsze to niż siedzenie w domu", "Gdyby ni...

Stopa bezrobocia w Polsce już jest jednocyfrowa, a perspektywy na kolejne miesią...

Zainteresowanie szkoleniem zorganizowanym przez Departament Oceny Projektów Inwe...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę