Od ubiegłego roku w unijnych państwach zalecany jest jednolity sposób pisania życiorysów. Są gotowe odpowiednie formularze, które należy wypełnić. Obywatele dawnej Piętnastki już się do tego przyzwyczaili - teraz czeka to również nas.
Życiorys powinien zawierać same fakty – np. przy dacie i miejscu urodzenia pochodzenia społecznego już się nie podaje. Należy natomiast dołączyć zdjęcie paszportowe. W rubryce wykształcenie zaczynamy od szkoły średniej, nie piszemy niepełne wyższe, ale za to podajemy liczbę zaliczonych semestrów i na jakiej uczelni. Tytuł magister pisze się mag, gdyż mgr znaczy w Europie menadżer. Bardzo rzetelnie trzeba podawać informacje o znajomości języków. Przy ubieganiu się o pracę trzeba podać dotychczasowy jej przebieg, osiągnięcia zawodowe oraz tzw. referencje, czyli nazwiska osób lub dane firm, które te osiągnięcia mogą potwierdzić.
Dodatkowe informacje o sobie – ważne naszym zdaniem – można dołączyć do życiorysu. Nie powinno jednak być ich więcej niż pół strony papieru kancelaryjnego.