Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Opony rolnicze Continental z technologią VF

3 października 2019
Opony rolnicze Continental z technologią VF

Continental na tegorocznych targach Agritechnica zaprezentuje opony rolnicze TractorMaster i CombineMaster z nową technologią Very High Flexion – VF. Dzięki zoptymalizowanej geometrii opasania i stopki ogumienie ma bardzo elastyczne ściany boczne, co pozwala im utrzymać trwałość oraz stabilność toru jazdy na wysokim poziomie nawet przy zredukowanym ciśnieniu lub dużym obciążeniu.

Pełna elastyczność dzięki nowej technologii VF

Środowisko pracy rolników jest zróżnicowane, podobnie jak wymagania dotyczące opon do maszyn rolniczych. Muszą być one przystosowane do pracy na różnych nawierzchniach i przy zmiennym obciążeniu oraz prędkości, jednocześnie zapewniając stałą wydajność podczas długiej pracy. Opony VF wspierają rolników w wykonywaniu zróżnicowanych zadań, a przy tym pozwalają im nie tylko oszczędzić czas i paliwo, ale też uniknąć szkodliwego dla roślin zagęszczenia gleby. Do niedawna regulacja ciśnienia w oponach była konieczna w zależności od tego, czy pojazd był załadowany, czy pusty, poruszał się po drodze czy polu. Dzięki znacznie zwiększonej elastyczności prezentowane opony VF TractorMaster Hybrid, VF TractorMaster oraz VF CombineMaster mogą wytrzymać takie samo obciążenie przy ciśnieniu niższym o 40% w porównaniu ze standardowymi oponami oraz o 40% większe obciążenie przy takim samym poziomie ciśnienia i maksymalnej prędkości.
Continental_tires_vf_technology.jpg

Więcej mocy do pracy na polu

Kluczowym elementem opony jest stopka, która zapewnia właściwe ułożenie ogumienia na feldze. W oponach VF jej konstrukcja została wyprofilowana w taki sposób, aby była większa i bardziej elastyczna. Także wierzchołek stopki jest mniejszy, co pozwala uzyskać lepsze ugięcie opony, a także znacznie zmniejszyć obciążenie innych jej komponentów. Zapewnia to długą, bezawaryjną eksploatację opon.

Wytrzymałość dla lepszej ochrony przed deformacją i uszkodzeniami

Przy zbyt niskim ciśnieniu i dużym obciążeniu standardowe opony mogą szybko ulec uszkodzeniom, dlatego w przypadku opon VF zwiększona oraz usztywniona została powierzchnia barku i opasania. Zoptymalizowana pod tym kątem konstrukcja zmniejsza ryzyko deformacji i uszkodzeń, na przykład przez przebijające się występy bieżnika.

Mocne ściany boczne

W nowych oponach VF zastosowano również technologię nylonowego karkasu — N.flex. Opatentowany materiał karkasu jest na tyle elastyczny, aby zabsorbować wstrząsy i powrócić do pierwotnego kształtu bez trwałego odkształcenia. Zapewnia to długotrwałą wytrzymałość ogumienia oraz gwarantuje wysoki komfort pracy. Redukcja spłaszczeń bieżnika oznacza koniec nierównomiernej pracy opony po dłuższym postoju.
 
 

Biuro prasowe Continental


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Wielu z nas zastanawia się nad tym, co mogą zrobić w swoim wolnym czasie, by móc...

Współczesny, dynamiczny świat z jednej strony ma wiele zalet, bo z roku na rok k...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę