W ramach forum współpracy, zwanego jako Core Taem, wiosną odbyła się kolejna seria prezentacji. Uczestniczyli w nich szefowie organizacji producentów, firm handlowych oraz przedstawiacie mediów. Uczestnicy podkreślali potrzebę systemowych zmian. Dziś dominuje przysłowiowe „gaszenie pożarów” i interwencja jako kluczowe narzędzie kreowania rynku. Core Team przypomina o bardziej strategicznej perspektywie, czyli decyzjach, które wpłyną na rozwój i zyskowność sektora w perspektywie dekady. Organizuje regularne spotkania, na których eksperci omawiają wyzwania i szanse z coraz szerszą grupą osób. Kolejne takie spotkania odbyły się w Mszczonowie i w Warszawie. Do współpracy ponad rutyną „każdy sam” przekonują Witold Boguta i dr Dorota Łabanowska-Bury.
Dzielimy się spostrzeżeniami. Przyjechali prezesi organizacji producentów, firm handlowych oraz branżowe media. Zapraszaliśmy do współpracy i włączenia się w prace zespołów. Wspólnie łatwiej nam będzie dotrzeć do producentów i zarażać myślą, że ogrodnictwo może mieć strategię. Taka wspólna wizja strategiczna, powinna być podstawą zmian w wielu obszarach - referował Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, inicjator powstania Core Teamu.
„CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja” to projekt realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Projekt pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.