MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Branża gier komputerowych w Polsce

25 czerwca 2024
Branża gier komputerowych w Polsce

W dzisiejszych czasach gry komputerowe stały się integralną częścią rozrywki dla milionów ludzi na całym świecie. Polska nie jest tu wyjątkiem, a badanie przeprowadzone przez SW Research na zlecenie HP ujawnia kilka interesujących faktów.

Skala korzystania z gier w Polsce

Badanie wykazało, że od 17 do 20 milionów osób w Polsce jest uzależnionych od gier komputerowych. To imponująca liczba, ale zaskakujące jest to, że aż 47% graczy nie przyznaje się do tego. Mimo to gry komputerowe stały się integralną częścią głównego nurtu.

Andrzej Sowiński zauważa, że gry komputerowe są obecnie porównywalne pod względem popularności do oglądania filmów i słuchania muzyki. Wskazuje to, że stały się one powszechną rozrywką dla wielu osób.

Społeczny charakter gier

Co ciekawe, stały się one zjawiskiem społecznym w Polsce. Trend po pandemii pokazuje, że popularność gier wzrosła, a 84% ankietowanych twierdzi, że gra z ludźmi o podobnych zainteresowaniach. Wskazuje to na tworzenie się pewnych więzi społecznych.

Komponent pieniężny

Coraz więcej gier wykorzystuje model monetyzacji, w którym sama gra jest darmowa, ale gracze mogą kupować przedmioty za prawdziwe pieniądze, aby uzyskać przewagę w grze. Wiele osób obawia się, że taka mechanika przypomina kasyna online i ich bonusy, o których więcej można dowiedzieć się na stronie polskiekasyna.biz.

Preferencje polskich graczy

Badanie ujawniło również, że dla wielu graczy są one nie tylko rozrywką, ale również środkiem do osiągnięcia określonych celów. 83,3% respondentów wskazało, że gra po to, by znajdować rozwiązania i rozwijać umiejętności.

Polscy gracze mają swoje preferencje dotyczące gatunków gier. Zgodnie z wynikami badania, priorytetem są gry przygodowe, strategiczne i zręcznościowe, podczas gdy gry sportowe i symulacyjne są mniej popularne.

Poza grami

Co ciekawe, mają one również wpływ na życie poza ekranem. Młodsze pokolenie wykorzystuje gry jako sposób na rozwój i naukę nowych umiejętności. Zdają sobie sprawę z możliwości eksperymentowania i uczenia się na własnych błędach, co pomaga im rozwijać cenne umiejętności.

Ukryci gracze

Badanie wykazało, że niektórzy polscy gracze nie są gotowi przyznać się do swojego hobby innym. Około 6% respondentów twierdzi, że ich bliscy mają negatywny stosunek do tego hobby. Jednocześnie co drugi gracz (47%) ukrywa swoją pasję do gier komputerowych.

Popularny sprzęt do gier

Jeśli chodzi o sprzęt, najpopularniejszym środkiem do grania w gry są laptopy, z których korzysta 35,8% respondentów. Z komputerów stacjonarnych korzysta 22,7% graczy, a z urządzeń mobilnych (tabletów lub smartfonów) 15,4%. 

Badanie ujawnia ciekawe aspekty świata gier komputerowych w Polsce. Pokazuje, że stały się one nie tylko popularną rozrywką, ale także zjawiskiem społecznym, przyczyniającym się do rozwoju umiejętności i nawiązywania wartościowych znajomości. Mimo to wiele osób woli ukrywać swoją pasję do gier. HP Inc. aktywnie angażuje się w rozwój tej branży, dostrzegając jej ogromną rolę i potencjał wzrostu. Przyszłość technologii gamingowych w Polsce wygląda obiecująco, a HP Inc. jest gotowe przyczynić się do tego rozwoju.

oprac, e-red ppr.pl


POWIĄZANE

W ostatnich latach przemysł rozrywkowy w Polsce przechodzi dynamiczne zmiany. Dz...

W dzisiejszym świecie, w którym technologia jest nieodłącznym elementem życia co...

W dzisiejszym świecie zmiany w gospodarce zachodzą w zastraszającym tempie. Prze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę