aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Bayer popularyzuje nowoczesne i zrównoważone rolnictwo

19 kwietnia 2019
Bayer popularyzuje nowoczesne i zrównoważone rolnictwo

Rolnicy znają pojęcie rolnictwa zrównoważonego (78%) i utożsamiają je głównie z kwestiami agrotechnicznymi, ale także z ochroną środowiska naturalnego (21%). W kontekście rolnictwa zrównoważonego większą potrzebę szkoleń wskazują sadownicy niż rolnicy (47% wobec 31%) – to wnioski z badania, przeprowadzonego przez Bayer w ramach programu „Grunt to bezpieczeństwo”.

 

Celem badania jest diagnozowanie podejścia producentów żywności do bezpieczeństwa zabiegów ochrony roślin: w odniesieniu do własnych praktyk oraz do konsumentów i środowiska. Najnowszą, trzecią edycję badania przeprowadzono na ogólnopolskiej próbie 400 respondentów: 300 rolników i 100 sadowników1.

 

Rolnicy o zmianowaniu

Dbałość o żyzność gleb jest najważniejszym czynnikiem, decydującym o zmianowaniu: wskazywana jest dwukrotnie częściej niż w poprzedniej edycji badania (z 2016 roku). Z 50 do 60% wzrosła liczba gospodarstw badających glebę przynajmniej raz na 3 lata.

 

 

Odporność na środki ochrony roślin

Odporność agrofagów na środki ochrony roślin jest znaczącym problemem dla obu grup respondentów (rolnicy 82%, sadownicy 96%). Sadownicy lepiej od rolników definiują czym jest odporność (58 wobec 35%) i wykazują się większą wiedzą o sposobach radzenia sobie z odporności – np. przez rotację substancji (68% wobec 20%).

Zarazem nastąpił zdecydowany wzrost zadowolenia z jakości usługi zwrotu, jak i odbierania opakowań po środkach ochrony roślin w porównaniu z poprzednią edycją badania.

 

2019: Zrównoważona Ochrona Roślin

Tematami poprzednich edycji programu „Grunt to bezpieczeństwo” (którego elementem jest badanie opinii) była ochrona bioróżnorodności organizmów glebowych, organizmów wodnych oraz owadów zapylających. W bieżącym roku temat to zrównoważona ochrona roślin. Obejmuje ona takie zagadnienia, jak dobór właściwego poziomu ochrony roślin do typu uprawy gleby, uprawianych odmian i radzenie sobie z odpornością agrofagów na zwalczające je preparaty.

 

Centrum Badania Odporności: zapowiedź

W bieżącym roku, po raz pierwszy w historii Centrum Badania Odporności firmy Bayer, będzie można obserwować pełne spektrum efektów kombinacji trzech czynników: doboru herbicydów, sposobu uprawy oraz zmianowania upraw. Na 44 poletkach doświadczalnych plantacji, zlokalizowanej w miejscowości Paluzy na Warmii, prezentowane są zróżnicowane strategie zwalczania miotły zbożowej, odpornej na herbicydy z grupy inhibitorów ALS.

 

Bayer w kolejnej kampanii edukacyjnej

W 2019 roku firma Bayer przyłączyła się do nowej inicjatywy, propagującej bioróżnorodność i, zarazem, zdrowy styl życia. To edukacyjny projekt tworzenia ogródków szkolnych, zainicjowany przez markę Marwit. W 25 szkołach podstawowych w całej Polsce powstaną ogródki warzywno-ziołowe, tworzone wspólnie przez uczniów, nauczycieli oraz rodziców. W ogródkach odbędą się lekcje zdrowia oraz warsztaty kulinarne, promujące zdrowe odżywianie. Dzieci będą uprawiać rośliny, obserwować ich rozwój i uczyć się o ich właściwościach, a z zebranych plonów przygotowywać zdrowe przekąski. Bayer dostarcza nasiona roślin miododajnych do założenia łąk kwietnych, hotele dla dzikich zapylaczy oraz tablice informacyjne o roli owadów zapylających w produkcji żywności. Projekt, rozpoczęty wiosną, będzie realizowany m.in. w Warszawie, Katowicach, Łodzi, Bydgoszczy, Szczecinie, Gdańsku, Toruniu.

 

O Bayer

Bayer jest globalnym przedsiębiorstwem posiadającym kluczowe kompetencje w obszarze nauk Life Science: ochronie zdrowia oraz żywieniu. Produkty i działania firmy Bayer mają na celu przynoszenie ludziom korzyści, wspierają wysiłek związany z wyzwaniami stawianymi przez rosnącą i starzejącą się globalną populację. Bayer dąży do tworzenia wartości poprzez innowacje i wzrost. Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju, a marka Bayer kojarzona jest z zaufaniem, niezawodnością i jakością na całym świecie. W roku podatkowym 2018 grupa Bayer zatrudniała ok. 117 000 pracowników, a wielkość sprzedaży wyniosła 39,6 mld €. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,6 mld €, a wydatki na badania i rozwój 5,2 mld €. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.bayer.com.

1 Badanie, na zlecenie Bayer Sp. z o.o., zrealizował Kleffmann Group w czwartym kwartale 2018; N=400, reprezentatywna grupa gospodarstw rolnych (specjalizacja: uprawy polowe, sadownictwo), zasięg: ogólnopolski



Biuro prasowe Bayer


POWIĄZANE

W odpowiedzi na pismo Zarządu Krajowej Rady Izb Rolniczych w sprawie zwrotu poda...

Do sądów w I kw. br. trafiło 21 tys. pozwów rozwodowych. Wzrost rdr. wynosi blis...

Przedstawiciele branży mleczarskiej będą mogli zaprezentować swoje produkty na t...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę