Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Bayer popularyzuje nowoczesne i zrównoważone rolnictwo

19 kwietnia 2019
Bayer popularyzuje nowoczesne i zrównoważone rolnictwo

Rolnicy znają pojęcie rolnictwa zrównoważonego (78%) i utożsamiają je głównie z kwestiami agrotechnicznymi, ale także z ochroną środowiska naturalnego (21%). W kontekście rolnictwa zrównoważonego większą potrzebę szkoleń wskazują sadownicy niż rolnicy (47% wobec 31%) – to wnioski z badania, przeprowadzonego przez Bayer w ramach programu „Grunt to bezpieczeństwo”.

 

Celem badania jest diagnozowanie podejścia producentów żywności do bezpieczeństwa zabiegów ochrony roślin: w odniesieniu do własnych praktyk oraz do konsumentów i środowiska. Najnowszą, trzecią edycję badania przeprowadzono na ogólnopolskiej próbie 400 respondentów: 300 rolników i 100 sadowników1.

 

Rolnicy o zmianowaniu

Dbałość o żyzność gleb jest najważniejszym czynnikiem, decydującym o zmianowaniu: wskazywana jest dwukrotnie częściej niż w poprzedniej edycji badania (z 2016 roku). Z 50 do 60% wzrosła liczba gospodarstw badających glebę przynajmniej raz na 3 lata.

 

 

Odporność na środki ochrony roślin

Odporność agrofagów na środki ochrony roślin jest znaczącym problemem dla obu grup respondentów (rolnicy 82%, sadownicy 96%). Sadownicy lepiej od rolników definiują czym jest odporność (58 wobec 35%) i wykazują się większą wiedzą o sposobach radzenia sobie z odporności – np. przez rotację substancji (68% wobec 20%).

Zarazem nastąpił zdecydowany wzrost zadowolenia z jakości usługi zwrotu, jak i odbierania opakowań po środkach ochrony roślin w porównaniu z poprzednią edycją badania.

 

2019: Zrównoważona Ochrona Roślin

Tematami poprzednich edycji programu „Grunt to bezpieczeństwo” (którego elementem jest badanie opinii) była ochrona bioróżnorodności organizmów glebowych, organizmów wodnych oraz owadów zapylających. W bieżącym roku temat to zrównoważona ochrona roślin. Obejmuje ona takie zagadnienia, jak dobór właściwego poziomu ochrony roślin do typu uprawy gleby, uprawianych odmian i radzenie sobie z odpornością agrofagów na zwalczające je preparaty.

 

Centrum Badania Odporności: zapowiedź

W bieżącym roku, po raz pierwszy w historii Centrum Badania Odporności firmy Bayer, będzie można obserwować pełne spektrum efektów kombinacji trzech czynników: doboru herbicydów, sposobu uprawy oraz zmianowania upraw. Na 44 poletkach doświadczalnych plantacji, zlokalizowanej w miejscowości Paluzy na Warmii, prezentowane są zróżnicowane strategie zwalczania miotły zbożowej, odpornej na herbicydy z grupy inhibitorów ALS.

 

Bayer w kolejnej kampanii edukacyjnej

W 2019 roku firma Bayer przyłączyła się do nowej inicjatywy, propagującej bioróżnorodność i, zarazem, zdrowy styl życia. To edukacyjny projekt tworzenia ogródków szkolnych, zainicjowany przez markę Marwit. W 25 szkołach podstawowych w całej Polsce powstaną ogródki warzywno-ziołowe, tworzone wspólnie przez uczniów, nauczycieli oraz rodziców. W ogródkach odbędą się lekcje zdrowia oraz warsztaty kulinarne, promujące zdrowe odżywianie. Dzieci będą uprawiać rośliny, obserwować ich rozwój i uczyć się o ich właściwościach, a z zebranych plonów przygotowywać zdrowe przekąski. Bayer dostarcza nasiona roślin miododajnych do założenia łąk kwietnych, hotele dla dzikich zapylaczy oraz tablice informacyjne o roli owadów zapylających w produkcji żywności. Projekt, rozpoczęty wiosną, będzie realizowany m.in. w Warszawie, Katowicach, Łodzi, Bydgoszczy, Szczecinie, Gdańsku, Toruniu.

 

O Bayer

Bayer jest globalnym przedsiębiorstwem posiadającym kluczowe kompetencje w obszarze nauk Life Science: ochronie zdrowia oraz żywieniu. Produkty i działania firmy Bayer mają na celu przynoszenie ludziom korzyści, wspierają wysiłek związany z wyzwaniami stawianymi przez rosnącą i starzejącą się globalną populację. Bayer dąży do tworzenia wartości poprzez innowacje i wzrost. Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju, a marka Bayer kojarzona jest z zaufaniem, niezawodnością i jakością na całym świecie. W roku podatkowym 2018 grupa Bayer zatrudniała ok. 117 000 pracowników, a wielkość sprzedaży wyniosła 39,6 mld €. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,6 mld €, a wydatki na badania i rozwój 5,2 mld €. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.bayer.com.

1 Badanie, na zlecenie Bayer Sp. z o.o., zrealizował Kleffmann Group w czwartym kwartale 2018; N=400, reprezentatywna grupa gospodarstw rolnych (specjalizacja: uprawy polowe, sadownictwo), zasięg: ogólnopolski



Biuro prasowe Bayer


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Wielu z nas zastanawia się nad tym, co mogą zrobić w swoim wolnym czasie, by móc...

Współczesny, dynamiczny świat z jednej strony ma wiele zalet, bo z roku na rok k...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę