A_BIO_AGRO_950

Więcej o wsi i jej mieszkańcach w TVP

5 stycznia 2016
Dostrzegając znaczenie niedzielnej audycji „Tydzień” dla uzyskiwania aktualnych i rzetelnych informacji związanych z rolnictwem – Krajowa Rad Izb Rolniczych, jako samorząd rolniczy, wystąpiła  do prezesa TVP S.A.  z prośbą o wydłużenie czasu emisji tego programu do jednej godziny.

- Program ,,Tydzień’ pełni niezwykle ważną i potrzebną rolę informacyjno-publicystyczną. Konwencja analizy bieżących problemów w rolnictwie w formie dyskusji i polemiki zaproszonych do studia polityków, ekspertów oraz przedstawicieli rolników, zyskała sobie dużą popularność widzów. Przez poznanie różnych punktów widzenia, pozwala na wielostronne zapoznanie się z tematem i lepsze jego zrozumienie. Jak wynika z informacji, jakie docierają  do izb rolniczych, program ten cieszy się wśród mieszkańców wsi ogromnym zainteresowaniem , ale około 20 minut bo tyle obecnie trwa emisja tej audycji często nie pozwala na zakończenie  i podsumowanie dyskusji w studio na tematy ważne dla mieszkańców wsi – mówi Wiktor Szmulewicz, prezes Krajowej Rady Izb Rolniczych.


Rolnictwo jako jeden z niewątpliwie newralgicznych sektorów gospodarki powinno stanowić, w odczuciu samorządu rolniczego, ogromne wyzwanie dla całej TVP SA.  Szereg problemów wsi jak konieczność przyspieszenia pozyskiwania przez wieś i rolników funduszy unijnych, restrukturyzacja i prywatyzacja w rolnictwie - powinno znaleźć swoje odzwierciedlenie w konkretnej szerokiej ofercie programowej, adresowanej do wsi i rolnictwa, starając się dostosować godziny nadawania audycji do potrzeb i specyfiki środowisk rolniczych.
Dlatego  KRIR wnioskuje również  o wprowadzenie dodatkowych audycji rolniczych, które mogłyby służyć pomocą polskim rolnikom.

- Pokazywanie problemów wsi polskiej – to nie jest problem samej polskiej wsi. Należy mieszkańcom innych środowisk pokazywać jak wielką rolę społeczną i gospodarczą odgrywa polskie rolnictwo. Chciałbym przypomnieć, że ponad 60% środków unijnych jest lokowanych na obszarach wiejskich a 40% społeczeństwa mieszka na obszarach wiejskich. Środki te pozwolą na rozwój gospodarczy Polski. Rolnik to również konsument i przedsiębiorca, który napędza rozwój  wielu gałęzi przemysłowych. Audycje o charakterze „rolniczym” będą sprzyjały lepszemu zrozumieniu celowości i dobremu wykorzystaniu tych środków – dodaje Szmulewicz.




POWIĄZANE

„Nie żądamy przywilejów. Domagamy się prawa do pracy, do rozwoju, do stabilności...

Wiosna to nie tylko czas na przygotowania do sezonu turystycznego, ale też dosko...

Specjalistka ds. żywienia mówi o szkodliwych mitach dietetycznych  Dieta bezglut...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę