Dostrzegając znaczenie niedzielnej audycji „Tydzień” dla uzyskiwania aktualnych i rzetelnych informacji związanych z rolnictwem – Krajowa Rad Izb Rolniczych, jako samorząd rolniczy, wystąpiła do prezesa TVP S.A. z prośbą o wydłużenie czasu emisji tego programu do jednej godziny.
- Program ,,Tydzień’ pełni niezwykle ważną i potrzebną rolę informacyjno-publicystyczną. Konwencja analizy bieżących problemów w rolnictwie w formie dyskusji i polemiki zaproszonych do studia polityków, ekspertów oraz przedstawicieli rolników, zyskała sobie dużą popularność widzów. Przez poznanie różnych punktów widzenia, pozwala na wielostronne zapoznanie się z tematem i lepsze jego zrozumienie. Jak wynika z informacji, jakie docierają do izb rolniczych, program ten cieszy się wśród mieszkańców wsi ogromnym zainteresowaniem , ale około 20 minut bo tyle obecnie trwa emisja tej audycji często nie pozwala na zakończenie i podsumowanie dyskusji w studio na tematy ważne dla mieszkańców wsi – mówi Wiktor Szmulewicz, prezes Krajowej Rady Izb Rolniczych.
Rolnictwo jako jeden z niewątpliwie newralgicznych sektorów gospodarki powinno stanowić, w odczuciu samorządu rolniczego, ogromne wyzwanie dla całej TVP SA. Szereg problemów wsi jak konieczność przyspieszenia pozyskiwania przez wieś i rolników funduszy unijnych, restrukturyzacja i prywatyzacja w rolnictwie - powinno znaleźć swoje odzwierciedlenie w konkretnej szerokiej ofercie programowej, adresowanej do wsi i rolnictwa, starając się dostosować godziny nadawania audycji do potrzeb i specyfiki środowisk rolniczych.
Dlatego KRIR wnioskuje również o wprowadzenie dodatkowych audycji rolniczych, które mogłyby służyć pomocą polskim rolnikom.
- Pokazywanie problemów wsi polskiej – to nie jest problem samej polskiej wsi. Należy mieszkańcom innych środowisk pokazywać jak wielką rolę społeczną i gospodarczą odgrywa polskie rolnictwo. Chciałbym przypomnieć, że ponad 60% środków unijnych jest lokowanych na obszarach wiejskich a 40% społeczeństwa mieszka na obszarach wiejskich. Środki te pozwolą na rozwój gospodarczy Polski. Rolnik to również konsument i przedsiębiorca, który napędza rozwój wielu gałęzi przemysłowych. Audycje o charakterze „rolniczym” będą sprzyjały lepszemu zrozumieniu celowości i dobremu wykorzystaniu tych środków – dodaje Szmulewicz.