Firma Rarytas ze Stargardu Szczecińskiego od początku swego powstania w 1960 roku specjalizuje się w produkcji wyrobów ciastkarskich wyłącznie na bazie naturalnych surowców. Krakersy, herbatniki i markizy z Rarytasa znane są nie tylko w kraju, ale i zagranicą.
W 1974 roku Rarytas rozpoczął produkcję najbardziej popularnych i oryginalnych Krakersów, które od początku sprzedają się znakomicie. W ciągu tylko ostatnich kilku lat krakersy zdobyły wiele nagród i odznaczeń, m.in. "Dobre, bo polskie", "Stargardzki Produkt roku 2004" oraz zostały nominowane przez konsumentów do nagrody "Krajowy Hit Towarowy roku 2004", Certyfikatu Konsumenckiego Znaku Jakości i godła "Laur Konsumenta 2005".
Jako jedyna firma w Polsce Rarytas produkuje Top Mini Pizzę, która przypomina klasyczną pizzę w miniaturowym wydaniu i podbija światowe rynki swoją oryginalnością. Do jej produkcji zakład wykorzystuje nowoczesną linię technologiczną.
Popularność wyrobów wymaga jednak ciągłego zaskakiwania klienta, dlatego każdego roku Rarytas wypuszcza na rynek kolejne nowości. Spory sukces firma zawdzięcza nowo wybranemu w listopadzie 2003 roku prezesowi firmy, Tomaszowi Sinkiewiczowi, który karierę w Rarytasie rozpoczynał w Dziale Marketingu. Jego doświadczenie spowodowało wzrost sprzedaży o ponad 30%.
Gwarancją wysokiej jakości i bezpieczeństwa jest wdrożenie przez firmę systemu HACCP, który umożliwia szczegółowe monitorowanie procesów produkcyjnych. Od sierpnia 2003 zakład posiada Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2001. W chwili obecnej ubiega się o Certyfikat IFS, który umożliwi firmie zdobycie kolejnych rynków zbytu. Sukcesywnie przyznawane firmie certyfikaty i znaki jakości potwierdzają uznanie klientów oraz ich zaufanie do marki.
Wyroby Rarytasa mogą śmiało konkurować z zachodnimi firmami. Zakład często korzysta z możliwości zaprezentowania się na międzynarodowych targach i wystawach cukierniczych, gdzie jego produkty zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem, m.in. na FOODAPEST w Budapeszcie i ISM w Kolonii. Dzięki temu firma stale poszerza krąg swoich odbiorców i otwiera nowe rynki zbytu.