Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Porządek w lodówce

5 stycznia 2016
Największe znaczenie dla sprzedaży lodów impulsowych mają małe i średnie sklepy spożywcze. – Wynika to z charakteru produktu „on the go” – mówi Agnieszka Cisło, senior product manager w dziale lodów Nestlé Polska. Wyjaśnia, że konsument, chcąc sprawić sobie małą przyjemność w postaci np. zimnego rożka, nie wchodzi do supermarketu, ale wybiera sklep osiedlowy znajdujący się po drodze. Agnieszka Cisło podkreśla, że udział hipermarketów w wartości sprzedaży lodów impulsowych w sezonie wynosi tylko 30 proc - podaje Handel.

Ważna jest więc dbałość o to, by w sezonie lody impulsowe były zawsze w ofercie. – Najlepszy na sprzedaż lodów jest okres między kwietniem a wrześniem – mówi Mariusz Jurek, dyrektor marke-tingu w PPL Koral. Dodaje, że w sezonie realizowane jest ponad 80 proc. sprzedaży.

Liczy się ład

Głównym problemem sklepów tradycyjnych jest brak miejsca na duże urządzenia mroźnicze. Detalista musi pomieścić w nich jak najwięcej produktów. Dlatego producenci lodów impulsowych dokładają wszelkich starań, by to właśnie ich lody były w zamrażarkach lub bonetach należycie eksponowane.

Beata Gruca, brand manager Algidy w Unilever Polska, podkreśla, że ogromny wpływ na sprzedaż lodów impulsowych ma utrzymanie porządku w tych urządzeniach.

– Jak sama nazwa mówi, do zakupu lodów potrzebny jest impuls, który co ciekawe, często poprzez samo ustawienie zamrażarki na trasie klienta w sklepie powoduje wygenerowanie zakupu – mówi Beata Gruca. Dodaje, że konsumenci zwracają także uwagę na sposób ekspozycji i przechowywania lodów. – Bałagan w lodówce i brak stosowania odpowiedniego ułożenia lodów sprawia, że konsument o wiele rzadziej zdecyduje się na zakup tego produktu – mówi.

Co roku Unilever przygotowuje materiały dla swoich handlowców ze wskazówkami dotyczącymi ułożenia lodów Algidy w bonecie czy zamrażarce. Ich respektowanie zapewnia ład, dobrą widoczność i dostępność dla konsumentów.

Cenne informacja i wsparcie

Zdaniem Beaty Grucy dzięki znajdującym się w strefie przykasowej materiałom POSM, takim jak cenniki, naklejki czy plakaty na lodówkę, wskazuje się klientom, że produkt jest dostępny w danym sklepie. Ważne jest także, by w zamrażarce lub bonecie znalazł się optymalnie dobrany asortyment, bowiem to właśnie on w największym stopniu może przyczynić się do zwiększenia zysków sklepu.

Nestlé Polska z kolei oferuje właścicielom sklepów plansze ze zdjęciami i cenami lodów, które mają ułatwić konsumentom podejmowanie decyzji. – Powinny być one dobrze widoczne. Umiesz-czenie takiej tablicy informacyjnej przy lodówce potrafi aż o 70 proc. zwiększyć sprzedaż w stosun-ku do sklepów, w których takich tablic brakuje – mówi Agnieszka Cisło. Nestlé Polska oferuje detali-stom również zamrażarki dostosowane rozmiarem do powierzchni sklepu.

W tym roku producent organizuje skierowaną do konsumentów promocję z cennymi nagrodami (smartfony, doładowania). Akcję kieruje również do detalistów, ponieważ sklepy, w których konsu-menci wygrają smartfony, otrzymają „doładowanie lodówki” w postaci lodów Nestlé o wartości 300 zł.

Beata Gruca mówi, że Algida co roku wspiera swoje marki. – Przygotowaliśmy kampanie mediowe o zasięgu ogólnopolskim, będziemy wspierać sprzedaż naszych lodów bezpośrednio w sklepach, również w handlu tradycyjnym – dodaje. Dla miłośników Big Milków producent zorganizował 11. edycję akcji „Szczęście sprzyja Lodożercom”.

Z kolei lody Korala reklamuje w tym roku Katarzyna Zielińska. – Od kilku lat prowadzimy pro-mocję „Koralowa loteria lodowa – kup jednego loda, wygraj drugiego”. Cieszy się sporym zainteresowaniem konsumentów ze względu na prostą formułę i szybkość odbioru wygranej – podkreśla Mariusz Jurek.

Bogactwo smaków

– Wśród lodów impulsowych największą część sprzedaży stanowią te na patyku, ale dynamicznie rozwijają się też rożki – mówi Agnieszka Cisło z Nestlé Polska. Dodaje, że konsumenci lubią nowo-ści, oczekują innowacji, produktów oryginalnych, które zaskoczą ich smakiem. Dlatego tak wiele nowości producenci wprowadzają na początku sezonu. Mariusz Jurek z PPL Koral wskazuje, że największym konsumentem lodów impulsowych są dzieci i młodzież. – Dla nich oprócz walorów smakowych, ciekawej kolorystyki opakowań liczy się głównie cena. Wybierają produkty, których koszt to okolice złotówki – mówi. Podkreśla, że mocną stro-ną PPL Koral jest oferowanie handlowi większości produktów w tzw. miksach (kilka smaków w jednym kartonie).

Unilever dba o to, by w ofercie lodów impulsowych Algidy znalazły się produkty i dla wielbicieli tradycyjnych lodów, i niespodzianki dla dzieci. – Konsumenci lubią być zaskakiwani ciekawymi nowościami, ale nie zapominajmy, że i tak najczęściej kupują swoje ulubione lody – zwraca uwagę Beata Gruca. Dodaje, że niezmiennie od lat najpopularniejszymi lodami w Polsce są Big Milki. Po zeszłorocznym sukcesie loda Big Milk Stracciatella producent zdecydował się wprowadzić smak stracciatella w nowym formacie rożka. Pod brandem Magnum nowością jest Infinity Chocolate & Caramel. W kategorii lodów dla dzieci w tym roku są dwie nowości Algidy: nowy wariant smakowy Twister Orange oraz absolutna nowość w portfolio – Max X Pop (wodne lody owocowe pokryte strzelającą polewą).

Nestlé Polska co roku wprowadza ok. 5-10 nowości w kategorii lodów impulsowych. W tym roku po raz pierwszy pojawią się nowe rożki ekskluzywnej marki Mövenpick. Swoją ofertę poszerza również marka Cortina. Wśród nowości znajdzie się także propozycja dla fanów sportu – limitowa-na edycja loda Biało Czerwonego. Ten wodny lód o smaku truskawkowo cytrynowym oblany jest białą polewą ze strzelającymi cukierkami.



POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę