Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Porad podatkowych szukamy w Google'u

5 stycznia 2016

Coraz więcej podatników poszukuje odpowiedzi na swoje problemy podatkowe najpierw w internecie – przyznaje Zbigniew Maciej Szymik, przewodniczący Komisji Rozwoju i Promocji Zawodu Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Lekarze twierdzą, że pacjenci przychodzą do nich po wizycie u doktora Google’a. Mają gotową diagnozę i oczekują jedynie wystawienia recepty.

– Dotyczy to również usług doradztwa podatkowego. Coraz więcej podatników poszukuje odpowiedzi na swoje problemy podatkowe najpierw w internecie – przyznaje Zbigniew Maciej Szymik, przewodniczący Komisji Rozwoju i Promocji Zawodu Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Ostrzega jednak, że z poradami z Google’a wiąże się ryzyko.

– Szukając pomocy w internecie, użytkownicy często nie zwracają uwagi na istotne detale, np. to, że porady udzielono przed kilkoma laty, a od tego czasu zmieniły się przepisy albo ich interpretacja – mówi Anna Layer-Janiga, radca prawny z Kancelarii Radcy Prawnego Anny Radkowiak-Macuda.

Doradcy nie czują więc zagrożenia ze strony internetu. Przeciwnie, starają się wykorzystać sieć do promowania usług. Anna Layer-Janiga mówi, że na popularności zyskuje Facebook. Ten serwis społecznościowy pozwala dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów.

– Dlatego doradcy coraz częściej zakładają na Facebooku strony związane z ich kancelariami albo prowadzona działalnością, np. fanpage czy blogi prawnicze – stwierdza nasza rozmówczyni.

Zbigniew Maciej Szymik dodaje, że portale społecznościowe są używane do reklamy usług głównie przez młodych doradców. Dostrzegają oni internetową aktywność podmiotów gospodarczych i starają się ją wykorzystać.

Przykładem takiej firmy jest Grant Thornton. Jej doradcy prowadzą bloga na Onecie.

– Uważamy, że jedną z powinności firm doradczych jest dzielenie się ekspercką wiedzą nie tylko z klientami, ale też z szeroko rozumianym środowiskiem biznesowym. Nasz blog pełni rolę edukacyjną i informacyjną – tłumaczy Agnieszka Jankowić-Żelazna, menedżer ds. komunikacji w Grant Thornton.

Firma jest też na Facebooku i Twitterze. Profil na Facebooku jest skierowany do osób zainteresowanych pracą w branży audytorsko-doradczej.

– Tweetujemy natomiast o najciekawszych publikacjach, ważnych zmianach w przepisach i aktualnych wydarzeniach dotyczących naszej firmy w Polsce i na świecie – mówi Agnieszka Żelazna.

Anna Layer-Janiga zwraca uwagę, że przyciągnięcie klientów za pomocą portali społecznościowych wymaga niezwykłej systematyczności i skrupulatności w udostępnianiu kolejnych wpisów. Samo posiadanie profilu w danym serwisie nie wystarcza. Żeby profil spełniał swoje funkcje, ciągle musi się na nim coś dziać.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę