W trakcie 51 posiedzenia Sejmu RP ( 8 – 11 października ) planowane jest rozpatrzenie stanowiska Senatu w sprawie nowelizacji ustawy o samorządzie gminnym. Uchwalona 13 września 2013 r. przez Izbę pierwszą ustawa tworzy podstawę prawną dla funkcjonowania gminnych rad seniorów.
Zgodnie z nowymi przepisami rada gminy będzie mogła powołać taką radę z własnej inicjatywy lub na wniosek zainteresowanych środowisk. Rada gminy określi w drodze uchwały statut rady seniorów, tryb wyłaniania jej składu oraz kompetencje i zasady działania. Utworzenie rady seniorów ma być także możliwe przy jednostce pomocniczej gminy (m.in. sołectwie, dzielnicy, osiedlu), o ile taka możliwość zostanie przewidziana przez radę gminy. Rady seniorów mają mieć charakter konsultacyjno – doradczy i skupiać przedstawicieli osób starszych, organizacji pozarządowych oraz podmiotów prowadzących uniwersytety trzeciego wieku. 3 października 2013 r. Senat zaproponował m.in. otwarcie katalogu podmiotów reprezentowanych w gminnych radach seniorów, tak aby zasiadali w nich przedstawiciele wszystkich podmiotów działających na rzecz osób starszych, a nie tylko tych wymienionych w ustawie.