Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Miliony trafią do wiejskich szkół

5 czerwca 2006

Ruszył rządowy program wyrównania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży wiejskiej. Warmia i Mazury otrzymały na to ponad 3 mln zł.

Rząd chce w ten sposób dać szansę dzieciom i młodzieży z małych miejscowości na uczestniczenie w niestandardowych zajęciach po lekcjach. Dlatego przez kilka ostatnich miesięcy pracownicy Urzędu Wojewódzkiego i Kuratorium Oświaty zachęcali miasta, gminy, powiaty i inne organizacje do składania wniosków na pozyskanie pieniędzy z tego programu. - Na jego realizację nasz region otrzymał ponad 3 mln. Z dumą mogę powiedzieć, że jako jedno z niewielu województw środki te wykorzystamy prawie w 100 proc. - cieszy się kurator Jolanta Gregorczuk. - Wpłynęło do nas 147 wniosków, z których aż 120 zaopiniowaliśmy pozytywnie.

Jakie projekty były najciekawsze? - Na przykład gmina Rybno za 25 tys. zł dla ponad 600 uczniów zorganizuje zajęcia rozwijające wiedzę o kulturze, wycieczki do muzeów i teatrów w Warszawie i Toruniu. Młodzież będzie też spotykać się z artystami, którzy spróbują zainspirować ją do własnej twórczości - opowiada Jolanta Gregorczuk. - W wielu projektach duży nacisk położony jest na prowadzenie kół informatycznych. To bardzo ważna inicjatywa, bo uczniowie z małych miejscowości, zwłaszcza ze środowisk popegeerowskich, mają, niestety, o wiele trudniejszy dostęp do komputerów czy internetu niż ich rówieśnicy z dużych miast.

Wszystkie zamierzenia mają być zrealizowane do czerwca 2007 roku.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę