Ptak_Waw_CTR_2024
Green Gas Poland

Mapa drogowa dla zielonego transportu

2 lutego 2010
Naukowcy uniwersytetu w Oxfordzie są przekonani, że najlepszym  sposobem na redukcję w krótkim czasie emisji gazów cieplarnianych na  dużą skalę jest ograniczenie wykorzystania konwencjonalnych środków  transportu wykorzystujących diesel i benzynę - informuje internetowy  serwis "Physorg".
Badanie sugeruje, że nie powinniśmy polegać na przedsiębiorstwach  produkujących pojazdy na wodór czy zasilanych bateriami.
Raport dotyczący przyszłości ruchu drogowego szacuje potencjał  niskoemisyjnego transportu lądowego, morskiego i powietrznego.  Naukowcy stwierdzili, że samochody elektryczne i zasilane wodorem  pozostaną prawdopodobnie produktem niszowym przez wiele lat choćby ze  względu na ograniczoną trwałość baterii oraz wysokimi kosztami platyny  niezbędnej w katalizatorach zasilanych wodorem.
Wydawca raportu David King i główny autor Oliver Inderwildi nawołują do wprowadzenia wyższych podatków na kierowców dużych nieefektywnych samochodów i zainwestowania tych pieniędzy w transport publiczny oraz  nakłanianie ludzi do przesiadania się na rowery lub przemieszczania  
się pieszo.
Autorzy raportu rekomendują skłonienie konsumentów do zmiany zachowań,  a przez to również producentów samochodów. Producenci mogliby  wytwarzać więcej małych samochodów zamiast dużych, które są cięższe i  emitują więcej dwutlenku węgla.
Lepsza technologia może znacząco zmniejszyć emisje statków i samolotów  ale bodźce i regulacje prawne są potrzebne by zachęcić korzystających  ze środków transportu do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych -  podaje Physorg.
W raporcie podkreślono, że w przyszłości do istotnego zmniejszenia  emisji dwutlenku węgla przyczynią się biopaliwa bazujące na algach.  
Jednocześnie naukowcy zaznaczają, że konieczne jest limitowanie  biopaliw pierwszej generacji ze względu na konieczność przeznaczenia  pod ich uprawę terenów rolniczych.
Badacze ostrzegają, że działania powinny być podjęte natychmiast  abyśmy mogli zaobserwować ich wpływ na klimat. "Jest dostępnych wiele  rozwiązań technologicznych, które w połączeniu z inwestycjami w  infrastrukturę pozwolą na redukcję emisji gazów i dostarczą  długoterminowych korzyści" - napisali naukowcy w raporcie.



POWIĄZANE

Siedem do dziewięciu na dziesięć nowych kombajnów zamawianych przez farmerów w W...

Już nie odmrożony VAT, lecz susza i jej skutki będą w najbliższych miesiącach je...

Tak dobrych wiadomości jak dziś, e-petrol.pl nie miał od roku - z najnowszego ba...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę