Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Jakość jest sztuką, sztuka jakości!

13 września 2013


System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP, który powstał w 2009 roku z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego stale się rozwija. Rośnie nie tylko ilość certyfikowanych zakładów, ale także liczba sklepów, w których dostępne są wyroby najwyższej jakości!


System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP został uznany przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi za krajowy system jakości. Obecnie obejmuje kulinarne mięso wieprzowe (schab, szynka, karkówka, polędwiczka, łopatka), mięso z piersi kurczaka, indyka i gęsi, a także wędliny drobiowe i wieprzowo-wołowe. Jest to system multiproduktowy, który w przyszłości zostanie rozszerzony na różne wyroby. Już teraz trwają prace nad zeszytem branżowym dotyczącym pieczywa, przygotowywanym wspólnie ze Stowarzyszeniem Rzemieślników Piekarstwa RP.



Jak wskazują liczne badania i analizy sieci handlowych, konsumenci coraz częściej poszukują produktów z certyfikatami jakości. Nic dziwnego – wybierając produkty ze znakiem mają pewność ich najwyższej jakości, powtarzalnych walorów smakowych. Dostępność wyrobów z certyfikatem stale rośnie, już dziś produkty ze znakiem QAFP można zakupić w około 2 tysiącach sklepów na terenie całego kraju.



Zainteresowanie Systemem QAFP obserwują również przedstawiciele certyfikowanych zakładów. Prezes Zakładu Przetwórstwa Mięsnego Grot – Józef Grot potwierdza, że z miesiąca na miesiąc popyt na wybory ze znakiem QAFP zwiększa się. „Największy wzrost sprzedaży uzyskaliśmy po wprowadzeniu oznakowania na początku wdrożenia systemu. A przykładowo, w ostatnim miesiącu odnotowaliśmy wzrost na kabanosach z gęsiną prawie o 25%, a na wędzonce z beczki - ok. 15%.”

Według badań Milward Brown zrealizowanych na zlecenie Agencji Rynku Rolnego w kwietniu tego roku, rozpoznawalność Systemu QAFP wśród konsumentów wynosi 8%. Prezes UPEMI Wiesław Różański przekonuje, że „to dopiero początek i już za rok mamy nadzieję na dwucyfrowy wynik. Naszą aspiracją jest, aby znak znalazł się w pierwszej trójce najbardziej rozpoznawalnych symboli jakości. System QAFP jako pierwszy i jedyny dotyczy różnych produktów – nie tylko mięsa wieprzowego, drobiowego i wędlin. Będziemy go rozszerzać na chleb, owoce, ryby, a nawet słodycze. Ten system będzie kreował przyszłość branży spożywczej w Polsce!”



W zwiększeniu rozpoznawalności znaku pomóc mają liczne działania informacyjno-promocyjne Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Do tej pory UPEMI zrealizowała kampanie: „Moje wielkie zdrowe grillowanie, Paweł Królikowski rekomenduje”, „Piotr i Paweł, czyli QAFP na święta i od święta”. System promowany jest również przez organizację partnerską – Krajową Radę Drobiarstwa Izbę Gospodarczą, która prowadzi kampanię „Nowa jakość w drobiarstwie”.

Od maja do końca października br. prowadzona jest kampania „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP”. Jej celem jest promocja znaku wśród konsumentów, zakładów mięsnych i hodowców, blogerów kulinarnych i dziennikarzy. Kampania sfinansowana została z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Jej ambasadorami są popularni aktorzy – Paweł Królikowski i Piotr Machalica. Polega na bezpośrednich spotkaniach z mieszkańcami 4 największych miast w Polsce – Warszawy, Poznania, Trójmiasta i Krakowa. W licznych rozmowach o jakości uczestniczyli także przedstawiciele biznesu (zakłady mięsne, hodowcy, dystrybutorzy i sieci handlowe), świata nauki, a także media lokalne i blogerzy kulinarni. Ponadto przedstawiciele UPEMI i Ambasadorowie są częstymi gośćmi w mediach – prasie, radio i telewizji, co skutkuje dotarciem do szerokiej gamy odbiorców.

Elementem kampanii są nieszablonowe spoty z aktorami, które w oryginalny sposób upowszechniają znajomość znaku QAFP.



W ramach kampanii odbędzie się również spotkanie z zagranicznymi konsumentami i przedstawicielami europejskiej i światowej branży mięsnej. UPEMI bowiem będzie uczestniczyć w październiku w Międzynarodowych Targach Anuga w Kolonii.

Niezależnie od kampanii „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP” Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego prowadziła liczne działania promocyjne. UPEMI promowało system podczas prestiżowego konkursu „Kuchnia Polska – wczoraj i dziś”, podczas którego prezes – Wiesław Różański otrzymał dyplom promotora polskiej żywności. Unia wzięła także udział w Pikniku Poznaj Dobrą Żywność, targach Good Food Fest i wielu innych wydarzeniach branżowych w kraju i zagranicą.



Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego nie zamierza zaprzestać promocji wyrobów z certyfikatem. Prezes Unii Wiesław Różański już zapowiedział, że organizacja zamierza prowadzić kolejne akcje informacyjne, korzystając ze środków Funduszy Promocji i funduszy Unii Europejskiej.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę