MERCOSUR1
TSW_XV_2025

Jakość jest sztuką, sztuka jakości!

13 września 2013


System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP, który powstał w 2009 roku z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego stale się rozwija. Rośnie nie tylko ilość certyfikowanych zakładów, ale także liczba sklepów, w których dostępne są wyroby najwyższej jakości!


System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP został uznany przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi za krajowy system jakości. Obecnie obejmuje kulinarne mięso wieprzowe (schab, szynka, karkówka, polędwiczka, łopatka), mięso z piersi kurczaka, indyka i gęsi, a także wędliny drobiowe i wieprzowo-wołowe. Jest to system multiproduktowy, który w przyszłości zostanie rozszerzony na różne wyroby. Już teraz trwają prace nad zeszytem branżowym dotyczącym pieczywa, przygotowywanym wspólnie ze Stowarzyszeniem Rzemieślników Piekarstwa RP.



Jak wskazują liczne badania i analizy sieci handlowych, konsumenci coraz częściej poszukują produktów z certyfikatami jakości. Nic dziwnego – wybierając produkty ze znakiem mają pewność ich najwyższej jakości, powtarzalnych walorów smakowych. Dostępność wyrobów z certyfikatem stale rośnie, już dziś produkty ze znakiem QAFP można zakupić w około 2 tysiącach sklepów na terenie całego kraju.



Zainteresowanie Systemem QAFP obserwują również przedstawiciele certyfikowanych zakładów. Prezes Zakładu Przetwórstwa Mięsnego Grot – Józef Grot potwierdza, że z miesiąca na miesiąc popyt na wybory ze znakiem QAFP zwiększa się. „Największy wzrost sprzedaży uzyskaliśmy po wprowadzeniu oznakowania na początku wdrożenia systemu. A przykładowo, w ostatnim miesiącu odnotowaliśmy wzrost na kabanosach z gęsiną prawie o 25%, a na wędzonce z beczki - ok. 15%.”

Według badań Milward Brown zrealizowanych na zlecenie Agencji Rynku Rolnego w kwietniu tego roku, rozpoznawalność Systemu QAFP wśród konsumentów wynosi 8%. Prezes UPEMI Wiesław Różański przekonuje, że „to dopiero początek i już za rok mamy nadzieję na dwucyfrowy wynik. Naszą aspiracją jest, aby znak znalazł się w pierwszej trójce najbardziej rozpoznawalnych symboli jakości. System QAFP jako pierwszy i jedyny dotyczy różnych produktów – nie tylko mięsa wieprzowego, drobiowego i wędlin. Będziemy go rozszerzać na chleb, owoce, ryby, a nawet słodycze. Ten system będzie kreował przyszłość branży spożywczej w Polsce!”



W zwiększeniu rozpoznawalności znaku pomóc mają liczne działania informacyjno-promocyjne Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Do tej pory UPEMI zrealizowała kampanie: „Moje wielkie zdrowe grillowanie, Paweł Królikowski rekomenduje”, „Piotr i Paweł, czyli QAFP na święta i od święta”. System promowany jest również przez organizację partnerską – Krajową Radę Drobiarstwa Izbę Gospodarczą, która prowadzi kampanię „Nowa jakość w drobiarstwie”.

Od maja do końca października br. prowadzona jest kampania „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP”. Jej celem jest promocja znaku wśród konsumentów, zakładów mięsnych i hodowców, blogerów kulinarnych i dziennikarzy. Kampania sfinansowana została z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Jej ambasadorami są popularni aktorzy – Paweł Królikowski i Piotr Machalica. Polega na bezpośrednich spotkaniach z mieszkańcami 4 największych miast w Polsce – Warszawy, Poznania, Trójmiasta i Krakowa. W licznych rozmowach o jakości uczestniczyli także przedstawiciele biznesu (zakłady mięsne, hodowcy, dystrybutorzy i sieci handlowe), świata nauki, a także media lokalne i blogerzy kulinarni. Ponadto przedstawiciele UPEMI i Ambasadorowie są częstymi gośćmi w mediach – prasie, radio i telewizji, co skutkuje dotarciem do szerokiej gamy odbiorców.

Elementem kampanii są nieszablonowe spoty z aktorami, które w oryginalny sposób upowszechniają znajomość znaku QAFP.



W ramach kampanii odbędzie się również spotkanie z zagranicznymi konsumentami i przedstawicielami europejskiej i światowej branży mięsnej. UPEMI bowiem będzie uczestniczyć w październiku w Międzynarodowych Targach Anuga w Kolonii.

Niezależnie od kampanii „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP” Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego prowadziła liczne działania promocyjne. UPEMI promowało system podczas prestiżowego konkursu „Kuchnia Polska – wczoraj i dziś”, podczas którego prezes – Wiesław Różański otrzymał dyplom promotora polskiej żywności. Unia wzięła także udział w Pikniku Poznaj Dobrą Żywność, targach Good Food Fest i wielu innych wydarzeniach branżowych w kraju i zagranicą.



Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego nie zamierza zaprzestać promocji wyrobów z certyfikatem. Prezes Unii Wiesław Różański już zapowiedział, że organizacja zamierza prowadzić kolejne akcje informacyjne, korzystając ze środków Funduszy Promocji i funduszy Unii Europejskiej.


POWIĄZANE

W ostatnich latach przemysł rozrywkowy w Polsce przechodzi dynamiczne zmiany. Dz...

W dzisiejszym świecie, w którym technologia jest nieodłącznym elementem życia co...

W dzisiejszym świecie zmiany w gospodarce zachodzą w zastraszającym tempie. Prze...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę