W trakcie Euro2012 w hotelu Remes Sport & Spa w Opalenicy przebywała reprezentacja Portugalii, na czele z Christiano Ronaldo. Około rok później to miejsce odwiedziła Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego organizując tam kolejną imprezę z cyklu „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP”.
W spotkaniu uczestniczyli między innymi ambasadorowie akcji - aktorzy Paweł Królikowski i Piotr Machalica oraz mistrzowie kuchni – Adam Michalski i Carlos Gonzalez - Tejera.
- Jakość trudno jest jednoznacznie i ostatecznie zdefiniować. To z jednej strony gra portugalskich piłkarzy, a z drugiej zaś, w kuchni, to wyroby produkowane w Systemie QAFP!” – powiedział prezes UPEMI Wiesław Różański otwierając spotkanie, sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego - Zależy nam, aby każdy z nas jadł dobrze i żył dobrze. System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP został stworzony między innymi po to, aby chronić podniebienie konsumentów, a jednocześnie, aby bronić interesy producentów, którzy posiadają certyfikat. W najbliższej przyszłości asortyment produktów ze znakiem zostanie powiększony między innymi o najwyższej jakości pieczywo.
Kampania „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP” jest kontynuacją działań UPEMI pod hasłem „Moje wielkie zdrowe grillowanie – Paweł Królikowski rekomenduje” oraz „Piotr i Paweł, czyli QAFP na święta i od święta”. Celem akcji, której inauguracja odbyła się w maju w Serocku, jest utrwalenie wśród konsumentów świadomości znaku QAFP, poinformowanie o walorach zdrowotnych i smakowych produktów oznaczonych tym symbolem. W ramach akcji przewidziane są liczne spotkania z konsumentami, udział w zagranicznych targach, a także działania medialne.
„W wielu sklepach w całej Polsce dostępne są produkty z oznaczeniem systemu QAFP. Śmiało możemy się nimi chwalić w Europie i świecie. Ten znak jasno pokazuje nam, co jest naprawdę dobre! Smak wyrobów ze znakiem QAFP jest bliski mojemu sercu. To prawdziwa, kulinarna uczta dla zmysłów” – poinformował Paweł Królikowski, aktor znany między innymi z roli Kusego w serialu „Ranczo”.
Drugi z ambasadorów – Piotr Machalica, koneser i smakosz dobrego jedzenia, potwierdził, że „wyroby ze znakiem QAFP nie są najtańsze, ale lepiej kupić mniej produktu wysokiej jakości, niż nabyć duże ilości żywności, która następnie zostanie wyrzucona. Mięso produkowane w Systemie nie wymaga wielkiej ilości przypraw, aby zaspokoić gusta konsumentów.”
Obaj ambasadorowie z przekonaniem informowali gości konferencji, iż wyroby z oznaczeniem QAFP nawiązują do wspaniałych smaków z dzieciństwa, do tradycyjnych metod wytwarzania wędlin.
Uczestnicy spotkania mogli też osobiście przekonać się o walorach smakowych i odżywczych mięsa najwyższej jakości.
„Produkty ze znakiem QAFP używane w kuchni są przejawem dążenia do doskonałości. Dzięki nim możemy zaskoczyć naszych klientów, podarować im to, co najlepsze. Gotowanie to sztuka. Trzeba to robić z głową, ale także z sercem.” – przekonywał Mistrz Adam Michalski.
Pomysłodawcą kampanii „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP” – finansowanej ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, jest Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, która w 2009 roku opracowała System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP. Dotyczy on kulinarnego mięsa wieprzowego, mięsa z piersi kurczaka, indyka i gęsi, a także wędlin drobiowych i wieprzowo-wołowych. Mimo, że system QAFP funkcjonuje na rynku od niedawna, jak wskazują badania przeprowadzone przez MillwardBrown, jest rozpoznawalny wśród 8% konsumentów.
- Jestem pewien, że to dopiero początek i już za rok będziemy dumni z dwucyfrowego wyniku. Naszą aspiracją jest, aby znak znalazł się w pierwszej trójce najbardziej rozpoznawalnych symboli jakości. System QAFP jako pierwszy i jedyny dotyczy różnych produktów – nie tylko mięsa wieprzowego, drobiowego i wędlin. Będziemy go rozszerzać na chleb, owoce, ryby, a nawet słodycze. Ten system będzie kreował przyszłość branży spożywczej w Polsce! – dodał Różański.
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego to związek pracodawców zrzeszający podmioty branży mięsnej. Jej celem jest reprezentowanie interesów gospodarczych, ochrona prawna oraz kształtowanie jednolitego stanowiska Członków na znaczące dla branży tematy. UPEMI współpracuje z europejskimi i światowymi organizacjami branżowymi i handlowymi. Posiada doświadczenie w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i promocji wyrobów mięsnych z Polski na rynkach koreańskim, rosyjskim, chińskim, niemieckim, amerykańskim i wielu innych.
6245894
1