Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

De Heus: Dystrybucja na medal

5 stycznia 2016
Sprzedaż dystrybucyjna to ważny element  polityki rynkowej firmy De Heus. Dlaczego? Bo handel produktami paszowymi pod naszą marką za pośrednictwem sieci dystrybucji stanowi 25% obrotu firmy w ujęciu ilościowym, natomiast w ujęciu wartościowym to ponad 30%. I dlatego rozwój dystrybucji należy do priorytetów firmy.

Na ten rozwój składa się wiele działań podejmowanych przez naszych przedstawicieli, czyli: pozyskiwanie do współpracy nowych dystrybutorów, ustalanie warunków handlowych czy współkształtowanie z dystrybutorem oferty produktów. Dystrybutorów nie zostawiamy samych - wspieramy ich mocno działaniami marketingowymi.
 

Szkolenia dla dystrybutorów oraz ich pracowników

„Akademia Efektywności De Heus” powstała aby pomagać w rozwoju firm naszych partnerów oraz ich pracowników. Szkolenia w ramach ,,akademii'' prowadzimy na terenie całego kraju. Spotkania odbywają się w formie warsztatów, mających na celu podniesienie kompetencji zarządzających biznesami dystrybucyjnymi, sprzedawców Sklepów Paszowych, przedstawicieli handlowych oraz pracowników odpowiedzialnych za kontakt z klientem. Szkolenia obejmują tematykę z zakresu wiedzy produktowej, rozmowy handlowej, analizowania potrzeb i odpowiedniego dobierania oferty zgodnie z regułami z zakresu teorii techniki sprzedaży.


Zielone ,,Sklepy Paszowe'' De Heus czyli Van selling



Kamieniem milowym, który spowodował rozwój sieci sprzedaży dystrybucyjnej De Heus, było wprowadzenie w 2006 roku zorganizowanego systemu sprzedaży mobilnej pod nazwą „Sklepy Paszowe De Heus”. Obecnie w całej Polsce w 112 Sklepach Paszowych obsługujemy co tydzień około 30000 gospodarstw rolnych o różnym profilu. Najważniejszym celem tego systemu jest dotarcie do jak największej liczby klientów , nawet tych najdrobniejszych, dokonujących jednorazowych zakupów. Zasadą działania Sklepów Paszowych jest regularna dostawa pasz: dowóz p zawsze o tej samej porze, tego samego dnia i w tym samym miejscu.  

Klub Farmera - program lojalnościowy



Pomocą w rozwoju i zacieśnieniu relacji biznesowych z dystrybutorami było zainicjowanie w 2009 roku pierwszego w branży „agro”, w pełni zautomatyzowanego programu lojalnościowego, który nazwaliśmy „Klubem Farmera”.

Organizacja przestrzeni handlowej - merchandising



Kolejnym innowacyjnym pomysłem na wsparcie sprzedaży działalności naszych partnerów w sieci sprzedaży dystrybucyjnej jest pomoc przy fachowej organizacji przestrzeni sprzedażowej. Przeprowadziliśmy szereg szkoleń o tej tematyce dla naszych partnerów, zwracając uwagę, że wiedza z tego zakresu wpływa na wielkość obrotów.

 Konkurs Dystrybutor na Medal



Głównym celem konkursu jest stworzenie spójnego systemu oceny efektów pracy poszczególnych dystrybutorów. Naszym założeniem jest także stworzenie specjalnego mechanizmu porównywania tych efektów pomiędzy dystrybutorami. Konkurs ma charakter cykliczny i odbywa się co dwa lata. W każdej edycji są tworzone odrębne kategorie oceniania tak, żeby dać możliwość wykazania się jak największej liczbie naszych dystrybutorów. Właśnie zakończyła się druga edycja konkursu, którego szczegóły można poznać na stronie dystrybutornamedal.pl .

Podajmy jeszcze kilka ciekawostek:

Współpraca z dystrybutorami De Heus istniała od samego początku funkcjonowania firmy w Polsce czyli od 1991 roku. Pierwsza faktura w historii De Heus została wystawiona dla dystrybutora, firmy Frank, który w ten sposób stał się pierwszym klientem firmy.

W marciu 2006 roku powstały pierwsze ,,Sklepy Paszowe'', a trzy lata później rusza ,,Klub Farmera'' -  pierwszy w branży agro w pełni zautomatyzowany program lojalnościowy, dedykowany  rolnikom w ramach Sklepów Paszowych

W październiku 2011 roku odbyła się I edycja konkursu „Dystrybutor na Medal”. W ramach zmagań konkursowych wyłania się 3 głównych zwycięzców:
„Złoty Dystrybutora na Medal”        -  Marek Jóźwiakowski, ZH Jóźwiakowski  
„Srebrny Dystrybutor na Medal”       - Bogdan Rykowski, firma Grofer
„Brązowy Dystrybutor na Medal”      - Marek Michura, firma Opolferm
 

„Akademia Efektywności De Heus” powołana została do życia w kwietniu ubiegłego roku. W ramach tego projektu prowadzone są szkolenia na terenie całego kraju. Spotkania odbywają się w formie warsztatów, mających na celu podniesienie kompetencji zarządzających biznesami dystrybucyjnymi.

Kilka dni temu odbyła się uroczysta Gala podsumowująca wyniki II edycji konkursu „Dystrybutor na Medal”. Relację z niej można przeczytać TUTAJ

POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę