Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Cenimy polskie wyroby

31 marca 2006

Niezbyt zamożna kobieta, po pięćdziesiątce, ze średniej wielkości miasta, podczas zakupów najczęściej zwraca uwagę na polskie pochodzenie produktów - wynika z badań "Rz"

Prawie dwie trzecie ankietowanych Polaków zadeklarowało, że zwraca uwagę na rodzime pochodzenie kupowanych wyrobów. Najczęściej dzieje się tak przy okazji zakupów żywności, choć chętnie sięgamy też po polskie leki i kosmetyki.

Krajowi producenci twierdzą, że stawiają głównie na jakość i markę swych produktów, ale część z nich wprost odwołuje się do patriotyzmu zakupowego Polaków. Producenci żywności najczęściej chętnie podkreślają krajowe pochodzenie i tradycję swych wyrobów. Możemy kupić wędliny ze "stołu polskiego", "polski twaróg", "staropolskie" szynki i masła, a także jabłka z "polskiego sadu". Duże zagraniczne sieci handlowe, chcąc poprawić swój wizerunek, często przypominają, że sprzedają głównie polskie towary.

Zdaniem Jacka Sadowskiego, założyciela fundacji "Dajesz pracę PL", konsumenci, wybierając polskie produkty, przyczyniają się do wzrostu zatrudnienia, a firmy mogą się rozwijać, produkować więcej i więcej zatrudniać.


POWIĄZANE

Główny Inspektorat Sanitarny wydaje coraz więcej ostrzeżeń publicznych dotyczący...

Uprawa soi przy wsparciu technologii – ciekawy kierunek dla polskich rolników Ar...

Najnowsze dane GUS pokazały zaskakująco wręcz dobre dane na temat aktywności dew...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę