Firmy DuPont i Procter & Gamble (P&G) wspólnie zostały nagrodzone „Sustainable Bio Award” w kategorii Bio-Innowacja Produktowa Roku. Podczas ostatniej edycji World Bio Markets Conference (Światowej Konferencji Bio-Rynków) w Amsterdamie obie firmy zostały docenione za pionierskie prace, których celem było osiągnięcie tego, co wcześniej było niemożliwe: skuteczności prania, osiąganej dzięki wysokim temperaturom pomimo prania w zimnej wodzie. DuPont i P&G otrzymały nagrodę na 9. dorocznej konferencji World Bio Markets.
Impreza zgromadziła ekspertów akademickich, przemysłowych i politycznych, w celu zapewnienia kompleksowego spojrzenia na możliwości biogospodarek, w tym rynki końcowych użytkowników paliw odnawialnych, biochemikaliów i bioproduktów.
Ta współpraca przyniosła zarówno firmie DuPont, światowemu liderowi w dziedzinie nauki i innowacji, oraz firmie P&G, światowemu liderowi produktów konsumenckich, możliwość rozwijania nowej generacji technologii czyszczenia. Firma DuPont zastosowała bezprecedensowy proces naukowy, aby stworzyć nową technologię enzymu, która zapewnia lepszą moc czyszczenia w niskich temperaturach prania. Dzięki tej nowatorskiej metodzie odkryto optymalny enzym z klasy proteaz, którego wydajność w temperaturze 15,5°C odpowiada tej, którą produkty poprzedniej generacji osiągały w temperaturze 32°C. Ta nowa proteaza poprawia wydajność prania w zimnej wodzie, umożliwiając konsumentom zmniejszenie zużycia energii, dzięki możliwości skutecznego prania w niższych temperaturach. Konieczność podgrzania wody do wyższej temperatury jest bowiem najbardziej energochłonnym aspektem prania ubrań. Naukowcy z obu firm współpracowali nad włączeniem proteazy w skład ciekłych detergentów P&G, które są sprzedawane na całym świecie.
Nowy produkt umożliwia znaczne korzyści środowiskowe dla przemysłu detergentów. Na przykład w samych Stanach Zjednoczonych rocznie pierze się około 45 mld ładunków, co generuje około 40 mln ton emisji dwutlenku węgla (CO2). Jeśli wszystkie z nich zostałyby przeprowadzone w zimnej wodzie, to oszczędność energii z ogrzewania wody zmniejszyłaby emisję CO2 o 32,3 mln ton – równowartość rocznego zużycia energii elektrycznej przez 3,7 mln amerykańskich domów. Dla konsumentów oznacza to niższe rachunki za energię i większe oszczędności.