Ptak_Waw_CTR_2024
TSW_XV_2025

Zieleń to życie – dlaczego Polacy dbają o naturę?

19 sierpnia 2017
Zieleń to życie – dlaczego Polacy dbają o naturę?

Zieleń jest modna, a coraz więcej osób dostrzega naturalną potrzebę dbania o środowisko i jakość otoczenia. Wynika to nie tylko z korzyści, jakie takie działania niosą dla naszego zdrowia i samopoczucia, ale przede wszystkim z rosnącej świadomości Polaków. Przejawia się w codziennych proekologicznych działaniach, jak segregowanie śmieci, oszczędzanie wody i energii, a także w dbałości o otoczenie - choćby w przestrzeni własnego ogrodu.

Do Polski dociera moda na hygge - duńską filozofię szczęśliwego życia. Duńczycy tym zjawiskiem opisują błogość, szczęście, relaks i radość, czyli wszystko, co w danej chwili wprawia w dobry nastrój. Bliski kontakt z zielenią i zadbaną przestrzenią, na którą mamy wpływ znakomicie wpisuje się w ten trend.
Coraz chętniej korzystamy z różnego rodzaju rozwiązań: od tworzenia prostych aranżacji ogrodowych, po wykorzystywanie niespotykanych do tej pory roślin. Dziś w Polsce możemy dostać rośliny, które do tej pory mogliśmy podziwiać jedynie za granicą lub w programach telewizyjnych. Analogicznie, polskie produkty, takie jak jabłka, zdobywają zagraniczne rynki.
Do szerokiej oferty mają dostęp nie tylko klienci indywidualni, ale przede wszystkim ci którzy mają wpływ na zieleń publiczną i przestrzenie miejskie - projektanci i zarządzający. Zieleń nie tylko pozytywnie wpływa na środowisko, ale także na krajobraz publiczny. Zaczyna być traktowana jako element infrastruktury, a nie tylko dekoracja. Jej wpływ na jakość życia np. czystsze, zdrowsze powietrze jest bezsprzeczny. Tereny zieleni to także naturalne miejsca odpoczynku i relaksu w pełnych uciążliwości miastach.
Wzmożone zainteresowanie ekologią, zdrowiem ma wpływ na wskaźniki ekonomiczne. Jak wskazują badania Euromonitor International, wartość rynku ogrodniczego w 2019 roku ma urosnąć aż do 81 mld euro, co oznacza wzrost o ok. 2 proc. rocznie. W Polsce jest to rynek niezmiennie rosnący.
O tym czym jest ,,zielony biznes”, jak wygląda, ale też w jaki sposób zieleń poprawia jakość życia przekonać się można odwiedzając targi „Zieleń to życie” - największe targi roślin skierowane do osób zawodowo zajmujących się zielenią, ale także dla hobbystów. Odbędą się one już 31 sierpnia na EXPO Warszawa i potrwają do 2 września.
Tegoroczna 25-ta edycja targów zgromadzi 300 wystawców z 12 krajów. Spodziewamy się odwiedzających z całej Polski i ponad 30 krajów. Będą to 3 dni spotkań wszystkich zaangażowanych w ,,zieloną branżę” oraz prawdziwe święto pasjonatów. Wystawcy pokażą największą w Polsce i naszej części Europy ofertę roślin - do terenów zieleni i do wnętrz. Zobaczymy też ofertę techniki, dekoracji i środków do pielęgnacji i wszelkiego typu akcesoria. W jednym miejscu i czasie zobaczyć będzie można jak w soczewce co dzieje się w ogrodniczym świecie - jakie są trendy i możliwości, jakie rozwiązania techniczne i nowości szykują producenci i dostawcy na kolejny sezon – mówi Agnieszka Żukowska, Dyrektor Wystawy „Zieleń to życie”.
Sukces w branży ogrodniczej może zagwarantować jedynie ciekawy asortyment oraz wysoka jakość materiałów. Bogatej ofercie polskich szkółkarzy oraz centrów ogrodniczych brakowało jednak do tej pory odpowiedniego miejsca do prezentacji.
Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić platformę Greenery, system stworzony na podstawie obserwacji rynku, którego celem jest ułatwienie współpracy pomiędzy producentami roślin i hurtowymi odbiorcami. Łącząc sesje targowe na żywo z platformą online, Greenery odpowiada na rosnące potrzeby branży, takie jak: skrócenie procesu przemieszczenia roślin od producenta do centrum ogrodniczego, możliwości zaprezentowania roślin w najkorzystniejszym wegetacyjnie okresie jak najszerszej rzeszy klientów (dotyczy to zwłaszcza roślin ozdobnych z kwiatów), czy sprawne wprowadzenie na rynek nowości roślinnych. Premiera platformy będzie miała miejsce 31 sierpnia na targach „Zieleń to życie” – mówi Marzena Bartosiewicz, pomysłodawczyni platformy Greenery.
Z rozwiązania mogą korzystać zarówno małe, jak i duże firmy. Greenery gwarantuje otrzymanie roślin o takiej samej jakości, jak eksponowane wzory. Znacznie ułatwia to dalszą współpracę i możliwość zapoznania się z prezentowanym towarem.
Dbałość o środowisko wpływa nie tylko na nas samych i nasze najbliższe otoczenie, ale także na gospodarkę całego kraju. Przyroda jest wartością samą w sobie, która gwarantuje przyszłość nie tylko obecnym, ale i przyszłym pokoleniom.

***
Greenery to nowy, brakujący kanał dystrybucji roślin w Polsce. Stanowi połączenie sesji targowych na żywo z platformą online, przy czym funkcjonuje w kanale B2B. Jej celem jest ułatwienie współpracy pomiędzy Producentami roślin i hurtowymi Odbiorcami. System Greenery ma w krótkim czasie, w jednym miejscu i przy minimum formalności umożliwić wybór dobrej jakości materiału roślinnego z szerokiej oferty szkółek.

źródło: Greenery


POWIĄZANE

20 listopada 2024 roku, w Warszawie odbyło się VI Posiedzenie Krajowej Rady Izb ...

Minister Polityki Agrarnej i Żywności Ukrainy Witalij Koval oraz Minister Rolnic...

Według stanu na 20 listopada od początku tego miesiąca koleją na Ukrainie przewi...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę